برگزاری دوره های آموزشی مناسب سازی معابر شهری

مدیر کل اداره معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت:دوره های آموزشی با رویکرد مناسب سازی فضاهای شهری برای مدیران شهرداری برگزار شد.

سهیلا صادق زاده مدیرکل اداره معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عناوین اصلی در اساسنامه دوره های مناسب سازی شهری اظهار داشت: سه مبحث کلی بارویکردهای نوین در پروژه های مناسب سازی و اجرای پروژه های مناسب سازی ساختمان های عمومی وجود دارد که برای هرگروه علاوه بر تدریس یکی از عناوین اصلی سایر مباحث نیز جهت اهمیت موضوع به آن اضافه شده است.

وی افزود:این دوره برای اعضا ستاد مناسب سازی مدیران فنی و عمران مناطق و سازمان های مربوطه درنظر گرفته شده است. عناوین این دوره ها شامل پرداختن به مباحثی چون تاریخچه مناسب سازی، تعاریف مفاهمی چون شهر بدون مانع، طراحی فراگیر، قوانین موجود در ایران و جهان، استانداردهای مناسب سازی در فضاهای شهری و ساختمان عمومی، تجهیزات و مبلمان شهری و انتقال دانش و تجربیات به فراگیران توسط اساتید دانشگاه های این حوزه در محل معاونت شهرسازی و معماری برگزار شد.

مدیر کل اداره معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران در پایان گفت: بررسی وضع موجود شهر تهران نشانگر آن است که هرچند اقدامات وسیع در شهرداری صورت پذیرفته است اما هدف نهایی در خصوص مناسب سازی معابر هنوز محقق نشده است و از وضعیت ایده‌آل فاصله داریم و سعی شد تا نسبت به ایجاد یک رویکرد جامعه به مقوله مناسب سازی و ارتقا هماهنگی های میان بخشی و اعمال نظارت های مستمر بر اجرای فرآیندهای مناسب سازد اقدام شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار