اصفهان؛

اصفهانی ها همچنان امیدوار به ادامه بارش ها

افزایش بارندگی ها در کنار مدیریت صحیح منابع آب میتواند اصفهان را از پدیده کشنده خشکسالی رها کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مدیرکل دفتر مدیریت منابع آبی حوزه آبریز فلات مرکزی ایران با اشاره به اینکه بارش های سال جاری در سر شاخه های زاینده رود امیدوار کننده بوده گفت: امسال برای نخستین بار در بین سدهای کشور جریان و حقوق زیست محیطی در سد زاینده رود در نظر گرفته شد که همین موضوع باعث تداوم جریان آب در زاینده رود و رسیدن آب به تالاب بین المللی گاوخونی شده است.

مهرزاد احسانی میزان بارش های امسال در حوزه زاینده رود به ویژه در ایستگاه چلگرد را امیدوارکننده دانست و گفت: از ابتدای سال آبی امسال 700 میلی متر بارش داشتیم که 50 درصد کل متوسط بارش درازمدت و بالاتر از متوسط درازمدت 43 ساله است.

وی افزود: امسال وضعیت بارش ها مطابق با پیش بینی ما اتفاق افتاد اما باید ببینیم در ماه های آینده به ویژه بهار وضعیت چگونه خواهد بود.

احسانی خاطر نشان کرد:بارندگی در شمال استان اصفهان بیشتر بوده است و افزود: همچنان مناطق مرکزی و جنوبی اصفهان پاییز کم بارشی را تجربه کرده اند.

خشکسالی در سه ساله اخیر 5400 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان اصفهانی وارد کرده که ارائه اعتبارات دولتی قادر به جبران این خسارت نیست



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.