جهانگیری در دومین همایش استانداران و فرمانداران:

اجرایی نکردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر به تغییرات دولتی می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: اجرایی نکردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر به تغییرات دولتی می‌شود.

 اجرایی نکردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر به تغییرات دولتی می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در روز چهارشنبه سی دی ماه در محل وزارت کشور برگزار شد؛ ضمن تبریک توفیق کشورمان در مقابله با تحریم‌ها، اظهار داشت: ما از دایره تحریم‌های ظالمانه خارج شدیم و برجام به فرجام خوبی رسید. بر همین اساس مسئولین اجرایی کشور قطعا مسیر دشواری را در این دو سال طی کردند تا این کشور به این نقطه رسید.

وی اضافه کرد: بسیار روشن است که غرب با تحریم‌های ظالمانه و 6 قطعنامه شورای امنیت و تحریم‌های اروپا و آمریکا در راستای مقابله با ما بودند و چشم دیدن پیشرفت کشور ما را نداشتند و همواره بر این تحریم‌ها پایبند بودند و حتی کشورهای همسایه نیز نتوانستند در دوران تحریم ما را کمک کنند.

جهانگیری تصریح کرد: برخی کشورها خوب و برخی بد عمل کردند که این اقدامشان در خاطره ملت ایران می‌ماند. 

وی با بیان اینکه پیروزی در میدان مذاکره و دیپلماسی بسیار سخت است تصریح کرد: علاوه بر شجاعت در این مسیر به صبر هم نیازمندیم. در این مذاکرات براساس گفتگو با ظرافت در این مسیر حرکت کردیم. زمانی که عرصه تنگ می‌شد گاهی وزیر امور خارجه کشورمان عصبانی می‌شد که این نشان از فشار و سختی کار داشت.

جهانگیری اضافه کرد: گفتگو با 6 کشور قدرتمند جهان حاصل از پیروزی منطق بر زور و تهدید بود. در همین راستا مسئله سوریه و یمن با گفتگو حل می‌شود چرا که می توان با روش منطقه مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: اگر اراده مقام معظم رهبری نبود این توافق به نتیجه نمی رسید. ایشان مانند ناخدای کشتی کارها را هدایت کردند و همچنین انسجام موجود در کشور نیز یکی از دلایل پیروزی و لغو تحریم‌ها بود. در این مسیر مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس این مجلس و قوه قضائیه کمک ویژه‌ای کردند که دولت باید این موضوع را بعنوان پیروزی ملت ایران در همه جا یاد کند.

جهانگیری تصریح کرد: کشورمان از موقعیت خطرناک عبور کرده و امید مردممان بیشتر شده است. هر ایرانی باید از این اتفاق خوشحال باشد چرا که می‌داند دولتش نیز خرسند است.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همزمانی این پیروزی با دو انتخابات مهم مجلس دهم و خبرگان اظهار داشت: انتخابات یک فرصت علمی دیگری است که فرصت سرمایه‌ اجتماعی کشور را افزایش می‌دهد و سطح اعتماد مردم بالا می رود، چرا که مردم با انتخابات به کارآمدی نظامشان امیدوار می‌شوند، بنابراین باید به انتخابات بعنوان موقعیت استراتژیک نگاه کرد. هیچ ایرانی برایش پذیرفته نیست که دغدغه اصلی‌اش افزایش بیکاری و اعتیاد باشد بنابراین انتخابات عرصه‌ای است که کشور را در سطح بین‌الملل ارتقا می‌دهد.

وی افزود: منطقه ما پر از بحران است و در این میان برخی از کشورهای منطقه تصمیم‌های ناپخته‌ای می گیرند که نیاز است یک بار دیگر اقتدار ایران را به رخ جهانیان بکشانیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در انتخابات مردم حرف خود را با رای خود می‌زنند، تصریح کرد: در این راستا فرصتی برای مصاحمه،‌ گفتگو و مشارکت ملی فراهم شده و این عرصه آزمونی بزرگ برای نظام، دولت و جریانهای سیاسی است که باید در این مسیر همگی متلزم به قانون باشیم بنابراین نباید کسی بدون جهت رد یا تایید شود چرا که رای حق الناس است.

وی با بیان اینکه فرماندار یک شهرستان باید مقتدر باشد، تصریح کرد: فرمانداران باید ملتزم به قانون باشند و شرایطی را در حوزه شهرستان فراهم کنند که انتخابات باشکوهی برگزار شود.

جهانگیری با اشاره به بحث اقتصاد در کشور تصریح کرد: یکی از منابع اصلی کشور نفت است که در سال گذشته درآمد هر بشکه نفت بالای 100 دلار بود که امروز این طلای سیاه کمتر 25 دلار به فروش می‌رسد، قطعا بر درآمدهای مردم اثرگذار است. در این راستا بیکاران زیادند و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها کار می خواهند. تحریم‌ها برداشته شده و این به معنای جدی که آزار دهنده باشد نیست.

وی اضافه کرد: در همین راستا از روز گذشته نظام بانکی کشور فعال شده و پول‌ها جابجا می‌شود، مردم انتظار دارند که آثار آن را در زندگی خود ببینند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه استاندار نقش حاکمیتی دارد،‌ اظهار داشت: قدرت استاندار از وزیر و حتی رئیس جمهور بیشتر است بنابراین این شخص باید با اقتدار مدیریتی اش بتواند همه ابزارهای توسعه را به خدمت بگیرد، ما در این دوره با کمبود بودجه و انتظار به حق مردم رو به رو هستیم اما بنده خوش بینم که در سال آینده اقتصاد ایران رونق می‌یابد و همگی شوق خواهند داشت و فرصت رشد برای فعالان بخش خصوصی فراهم می‌شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود،‌ تصریح کرد: هیچ بند و کلمه‌ای در سیاست اقتصاد مقاومتی نیست که ما بگوییم بند اگر نبود بهتر بود. سیاست ‌های این اقتصاد فقط برای روزهای تحریم نیست . اقتصاد مقاومتی بهترین چراغ در این دوران است که باید اجرایی شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی آنقدر مهم است که منجر به تغییرات در سیستم دولت می‌شود خاطر نشان کرد: در این راستا برخی مدیران عزل و یا تشویق خواهند شد. در دوره پسابرجام نامه‌های جدی تهیه شده و دغدغه‌های فرهنگی نیز مورد توجه است. ما همواره متعهد به آرمان شهدا هستیم و بر دستاوردهای انقلاب خود حساسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: جهانگیری ، اقتصاد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار