چالش جدید اروپا پس از بحران مهاجران چیست؟

یک روزنامه کانادایی اصلی‌ترین معضل قاره اروپا را پس از سازماندهی مهاجران پناهنده، بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه کانادایی «گلوب ‌اند‌ میل،» مقامات اروپایی معتقدند پس از سازماندهی پذیرش مهاجران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اکنون مشکل بزرگتری پیش‌روی این کشورهاست. اتحادیه اروپا سال گذشته میلادی در پذیرش و سازماندهی بیش از یک‌میلیون پناهنده، تأمین هزینه اسکان آن‌ها و استخدام 3 هزار معلم، بسیار موفق‌تر از ده‌های پیشین عمل کرد.

 با این وجود، قاره اروپا سال 2016 با چالش بزرگتری مواجه است. مقامات اداره مهاجرت آلمان می‌گویند 40 تا 70 درصد افرادی که سال گذشته با عبور از دریای مدیترانه و کشورهای حوزه بالکان وارد اروپا شدند، جزء مهاجران پناهنده محسوب نمی‌شوند. بیشتر این افراد مردان اهل کشورهای غربی و شمالی قاره آفریقا هستند که تنها و بدون همراهی اعضای خانوداده‌شان و در جستجوی کار وارد اروپا شده‌اند.

خبر شوکه‌کننده آزارجنسی ده‌ها زن سفیدپوست بوسیله مهاجران در شب سال نوی میلادی، بحران آوارگان اروپا را وارد مرحله جدیدی کرد. کشورهای اروپایی اکنون با معضل وجود شمار زیادی از مهاجران مرد بدون خانواده روبروست که جزء پناهندگان به‌شمار نمی‌روند. این افراد اکنون در کشورهای اروپایی سرگردانند.

در ادامه گزارش آمده است: برای حل این معضل، اداره‌های مهاجرت در قاره اروپا باید هرچه سریعتر مهاجران جویای کار را از این قاره اخراج کند. نگارنده گزارش معتقد است اخراج مهاجران غیرپناهنده علاوه بر افزایش امنیت شهروندان کشورهای اروپایی با پایان دادن به سرگردانی این مهاجران، به نفع خود آن‌ها نیز خواهد بود. از سوی دیگر، پناهندگانی که بدلیل اعمال خلافکارانه مهاجران جویای کار در مظان اتهام قرار گرفته‌اند نیز با اخراج آن‌ها شرایط بهتری را در کشورهای میزبانشان خواهند داشت. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار