درگذشت اسپانیایی ترین کاپیتان بارسلونا/ گل جادویی زولا

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 26 دی (16 ژانویه) اختصاص دارد.

درگذشت اسپانیایی ترین کاپیتان بارسلونا/ گل جادویی زولابه گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ 26 دی (16 ژانویه) رخ داده است می پردازیم.
 
جادوی زولا
 
16 ژانویه 2002، جیا نفرانکو زولا در جریان دیدار چلسی برابر نوریچ سیتی، یکی از زیباترین گلهای خود را پشت پا به ثمر رساند، این مسابقه از دور سوم مسابقات جام حذفی انگلیس برگزار شد که دو تیم پس از تساوی بدون گل در زمین نوریچ، در استمفوردبریج به مصاف هم رفتند،گل اول مسابقه را لمپارد در دقیقه 56 برای چلسی به ثمر رساند، اما لحظه درخشش زولا در دقیقه 63 فرا رسید او روی ارسال یک ضربه کرنر، با پشت پا، توپ را در درون دروازه نوریچ قرار داد.
 
کلودیو رایزی، سرمربی چلسی بعد از مسابقه در توصیف این گل، آن را یک گل فانتزی و جادو دانست و به زولا لقب جادوگر داد.
 
خود زولا هم درباره این گل گفت: از من پرسید که چطور این گل را زدم چون خودم هم نمی‌دانم! چلسی در نهایت این مسابقه را چهار بر صفر پیروز شد و به مرحله بعد رفت اما در فینال جام حذفی به آرسنال باخت.
 
اسپانیایی ترین کاپیتان بارسلونا درگذشت
 
16 ژانویه 2012، خوان کارلوس پرز لوپز، کاپیتان پیشین بارسلونا در سن 66 سالگی درگذشت وی متولد سال 1945 در سانتاندر اسپانیا بود او فوتبال حرفه ای خود را از رایوکانتابریا آغاز کرد و در راینسک سانتاندر به پایان برد اما در این میان، سالهای درخشانی را در بارسلونا تجربه کرد. اندیشه های ملی گرایانه او، هواداران بارسلونا را تا حد زیادی دلخور می کرد و هرگز در تیم ملی کاتولوینا بازی نکرد، او همیشه در مصاحبه های خود می گفت که  عضو تیم بارسلونای اسپانیا است.
 
اما درخشش این هافبک در بارسا، آنقدر خیره کننده بود که مردم آزادی خواه و استقلال طلب آن زمان در منطقه کاتالونیا نیز، مشتاق دیدن بازیهای او بودند.
 
خوان کارلوس، 163 بار با لباس بارسا به میدان رفت و 18 گل به ثمر رساند، او دو بار هم پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن کرد.
 
مسی، جوانترین 100 گله بارسا
 
16 ژانویه 2010،‌مسی صدمین گل خود را برای بارسلونا به ثمر رساند و به جوانترین بازیکن در تاریخ این باشگاه تبدیل شد که به این تعداد گل می رسد.
 
در این روز، بارسا در لیگ به مصاف سویا رفت و گل اول را،‌خود بازیکنان سویا، وارد دروازه خود کردند، سپس پدرو، اختلاف را دوبرابر کرد، گل سوم را مسی در دقیقه 84 به ثمر رساند تا صدمین گل خود را در بارسلونا زده باشد، مسی آن زمان 22 سال و شش ماه و 22 روز سن داشت و جوانترین بازیکن تاریخ بارسا شد که به 100 گل می رسد،‌مسی در دقایق پایانی آن مسابقه چهارمین گل بارسا و گل 101 خود را نیز به ثمر رساند.
 
تساوی ایران و‌ آمریکا
 
26 دی 1378، تیم ملی ایران در سومین و آخرین دیدار دوستانه خود در کشور آمریکا، با تیم ملی این کشور به تساوی یک بر یک رسید، تک گل شاگردان پورحیدری را در این دیدار، مهدی مهدوی کیا به ثمر رساند.
 
تیم ملی ایران که برای انجام سه بازی دوستانه به آمریکا سفر کرده بود، با یک برد، یک باخت و یک تساوی در  این سه مسابقه به ایران بازگشت در دو مسابقه اول، تیم ما یک باخت برابر مکزیک و یک پیروزی برابر اکوادور به دست آورده بود.
 
زادروز زابالتا و بنتر
 
16 ژانویه 1985، پابلو زابالتا، مدافع آرژانتینی تیم منچسترسیتی متولد شد زابالتا فوتبال حرفه ای خود را از تیم سن لورنزو آغاز کرد و سپس به اسپانیول رفت او در سال 2008 به منچسترسیتی پیوست و تاکنون در این تیم بازی می کند.او از سال 2005 عضو تیم ملی آرژانتین است و 53 بازی ملی تاکنون انجام داده است.
 
نیکولاس بنتز، مهاجم دانمارکی ولفسبورگ در 16 ژانویه 1988 به دنیا آمد او از سال 2005 که به تیم اصلی آرسنال اضافه شد تا سال 2014 در این تیم ماند البته او در این مدت به تیمهای مختلف قرض داده می شد و حتی یک فصل هم در یوونتوس گذراند اما موفق نبود. او 72 بازی ملی هم در تیم ملی دانمارک انجام داده است و 29 گل به ثمر رسانده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار