عوامل پرخاشگری کودکان را شناسایی کنیم

یکی از دلایل بسیار مهم پرخاشگری در کودکان، یادگیری است، یعنی کودکی که الگوی رفتاری پرخاشگرانه داشته‌اند، همانند الگوهای خود رفتار می‌کنند.

جعفر بای آسیب‌ شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: پرخاشگری و کج‌خلقی در کودکان چنانچه با علامت‌های دیگر همراه باشد، می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد که در این صورت لازم است شرایط زندگی کودک تمام و کمال مورد بررسی قرار بگیرد.

بای با اشاره به اینکه والدین باید ارتباط کلامی خود را با کودکان حفظ کنند تصریح کرد: کودکان الگوهای ارتباطی خود را تعامل با محیط شکل داده که در این راستا کودکان خردسال‌تر معمولا به یک شیوه بحث می‌کنند بدون اینکه در نظر بگیرند کجا یا با که هستند، با بزرگتر شدن و دور شدن از خانه، الگوی گفتاری آنها با تبعیت از دوستان و رسانه‌ها تنوع می‌یابد.

این آسیب‌شناس در پایان گفت: کودکانی که الگوهای رفتاری پرخاشگرانه داشته‌اند، همانند الگوهای خود رفتار می‌کنند. کودکان مضطرب نمی‌توانند کودکان آرامی باشند. آنها رفتارهای پرخاشگرانه از خود بروز داده، البته بلافاصله پشیمان می‌شوند و از والدین خود عذرخواهی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار