جامعه امروز شاعر را به سمت مضامین عارفانه سوق نمی‌دهد

جامعه امروز ما، جامعه‌ای عارفانه نیست تا شاعر به سراغ مضامینی از این دست برود.

علی داوودی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه شاعران غزلسرا به سمت مضامین عاشقانه، اجتماعی و مذهبی می‌روند، گفت: اجتماع امروز ما، جامعه اقتصادی، است و این جامعه، جامعه‌ای عارفانه نیست تا شاعر به دنبال مضامینی از این دست برود. در کنار مسائل اجتماعی، توجه شاعر به زندگی پیرامونی‌اش  نیز سبب شد شاعران از سرودن شعرهای عارفانه پرهیز کنند.

وی افزود: سرودن شعر عرفانی فضای خاصی را می‌طلبد و تنها صرف سرودن اثری در این‌باره نیست. مانند آن است که فردی به مسئله‌ای اعتقاد نداشته باشد و به بیان آن بپردازد. برای سرودن شعر عارفانه باید فرد به سطحی از درک برسد تا سراغ این مضامین برود.

این شاعر با اشاره به سرودن مضامین عاشقانه، اجتماعی و مذهبی توسط شاعران بیان کرد: ایرادی به شاعران در خصوص انتخاب موضوع وارد نیست. اجتماع امروز به سراغ مضامین عارفانه نمی‌رود. هم اکنون فضای اجتماعی مقداری سبب می‌شود شاعران، درباره اینگونه مضامین شعر سرایند.

داوودی در خصوص سالگرد مشفق کاشانی شاعر غزلسرا در 28 دی ماه اظهار داشت: مراسم سالگرد مشفق کاشانی 28 دی ماه ساعت 15 تا 17 در حوزه هنری برگزار می‌شود و شاعران و شاگردان این استاد در این روز گرد هم می‌آیند و به یاد مشفق کاشانی خاطراتی از وی نقل می‌کنند.

وی تصریح کرد: تدوین کتاب «آثار منتشر نشده مشفق کاشانی» نیز هم اکنون انجام می‌شود و آماده نشر و عرضه در بازار کتاب کشور شده است.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار