انتقال رهبر اخوان المسلمین به بیمارستان

رهبر اخوان المسلمین مصر، از محل حبسش به یک بیمارستان دولتی در غرب قاهره منتقل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از القدس العربی، یک منبع حقوقی در هیئت دفاع از  اعضای اخوان المسلمین مصر که در زندان به سر می برد،اعلام کرد "محمد بدیع،" رهبر اخوان المسلمین مصر، از محل حبسش در جنوب قاهره، به یک بیمارستان دولتی در غرب این شهر منتقل شده است.

سید نصر گفت: محمد بدیع که با حکم اعدام و حبس مواجه است، برای انجام یک عملیات جراحی فوری،از زندان "العقرب" به بیمارستان القصر العینی منتقل شده است.

وی افزود: احتمال می رود بدیع چند روزی در این بیمارستان دولتی بستری شود و سپس به بیمارستان زندان بازگردد.

محمد بدیع 72 ساله در آگوست سال 2013 میلادی به اتهام ارتکاب خشونت بعد از حوادث مشهور متفرق کردن تحصن میدان رابعه العدویه که دهها تن از اعضای اخوان المسلمین در آن روز به دست نیروهای امنیتی مصر به خاک و خون کشیده شدند، دستگیر شد.

محمد بدیع هشتمین رهبر اخوان المسلمین، در سال 2010 بعد از "مهدی عاکف" رهبر سابق این جماعت که وی نیز به همین اتهامات در زندان به سر می برد، به این سمت منصوب شد.

در پایان دسامبر سال 2013 میلادی، دولت مصر اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی اعلام و همه فعالیت‌های آن را ممنوع کرد.

از زمان عزل مرسی از قدرت در سال 2013 میلادی، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم 1400 تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تاکنون صدها نفر از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را بی‌سابقه در تاریخ معاصر توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار