کامرون: برای خروج از اتحادیه اروپا مردم انگلیس حرف آخر را می زنند

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد این کشور با رای مثبت مردم از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد اگر مردم این کشور در همه پرسی جدایی از اتحادیه اروپا که اواخر سال 2017 برگزار می شود رای مثبت دهند، دولت ناچار خواهد بود این خواسته را عملی کند.

نظرسنجی؛ رای مثبت به جدایی

نظرسنجی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد نشان می دهد بیشتر کسانی که تصمیم خود را در مورد این همه پرسی گرفته اند قصد دارند به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا رای مثبت بدهند.

کامرون گفت اگر او بتواند به اصلاحات برنامه ریزی شده خود در روابط انگلیس و اتحادیه اروپا دست یابد، فکر نمی کند جدایی از اتحادیه اروپا تصمیم درستی باشد.

وی گفت: «مردم انگلیس تصمیم خود را خواهند گرفت و ما باید به آن تصمیم - هر چه باشد - احترام بگذاریم. فکر نمی کنم خروج از اتحادیه اروپا پاسخ درستی باشد اما اگر چنین تصمیمی گرفته شود باید همه کارهای لازم را برای عملی شدن آن انجام دهیم».

کامرون در مورد اینکه آیا دولت برنامه هایی برای خروج احتمالی از اتحادیه اروپا در نظر گرفته است گفت دولت برنامه هایی برای همه پرسی و مذاکره مجدد دارد.

کامرون که هفته گذشته برای گفتگو در مورد اصلاحات پیشنهادی خود به آلمان و مجارستان سفر کرد گفت اطمینان دارد در مورد آنچه مهمترین موضوع اختلاف دو طرف بوده است یعنی کاهش پرداخت کمک های رفاهی به مهاجران در اتحادیه اروپا توافق حاصل خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست ماه آینده سران اتحادیه اروپا در مورد تجدید نظر در روابط انگلیس با این اتحادیه توافقی به دست آید.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار