سخنگوی شورای شهر: کمیته‌ای برای نظارت بر سفر‌ها در شهرداری تشکیل شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر گفت: بر اساس قانون، شهرداری بودجه‌ای مشخص برای سفرهای خود دارد.

رضا تقی پور سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه شورای شهر نظارت کافی در خصوص سفرهای شهرداری دارد، اظهار داشت: کمیته ای متشکل از دو ناظر برای نظارت بر این سفرها در شهرداری تهران تشکیل شده است.
 
وی افزود: همانطور که در دولت کمیته برای بررسی و صدور مجوز سفرها و اهداف آن تشکیل شده است در شورای شهر هم کمیته ای برابر قانون برای بررسی سفرهای شهرداری تهران تشکیل شده است.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر اضفه کرد: به دلیل کارهای جرایی این کمیته در شهرداری است اما در این کمیته، شورا دو نماینده به عنوان عضو ناظر دارد.  
 
تقی پور با بیان اینکه همه ی سفرها در این کارگروه بررسی و بعد تصویب می شود، تصریح کرد: این کاری تعریف شده است اما اینکه در عمل آیا به همه ی نتایج مورد نظر این سفر رسیده ایم یک موضوع ریز اجرایی است که خود مسئولان شهرداری و اجرایی باید آن را دنبال کنند.
 
وی افزود: برای نظارت بر سفرهای شهرداری حد شورا در این نیست که بتواند روی گزارش فرد تصمیم گیری کند و بر این عقیده باشد که به جای دو روز سفر، شهرداری می تواند یک روزه هم جواب بگیرد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری بر اساس مصوبه دولت بودجه ای مشخص دارد، گفت: این بودجه میزان مشخص دارد که بر اساس قانون، شهرداری باید آن را رعایت کند.
 
تقی پور اضافه کرد: بر اساس مصوبه ای که مجلس اصل آن را تصویب کرده میزان هزینه های روزانه تعریف شده است و اعداد و ارقام آن را هم دولت می تواند بر اساس مصوبه خود هر چند سال یک بار بازنگری کند.
 
وی در پایان با بیان اینکه گزارشی در خصوص تخلفات شهرداری به شورای شهر نرسیده است، یادآور شد: ممکن است گزارشاتی به صورت موردی به شورای شهر برسد اما به دلیل اینکه جزئیات آن را نمی دانیم نظری هم در مورد آن نمی دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار