نماینده عراقی: عربستان بزرگترین تروریست است

فردوس العوادی گفت: شهادت روحانی مبارز عربستان به معنای به چالش کشیدن همه سازمان های جهانی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، «فردوس العوادی» نماینده پارلمان عراق، سفارت عربستان سعودی را در بغداد لانه جاسوسی داعش ضد عراق توصیف کرد و گفت عربستان ثابت کرد که بزرگترین کشور دیکتاتوری تروریستی است. 

این منبع افزود: فردوس العوادی نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از اینکه وزارت امور خارجه این کشور اعدام آیت الله نمر باقر النمر روحانی مبارز عربستان را محکوم نکرده است، ابراز تعجب کرد.

وی در بیانیه ای گفت: سفارت عربستان لانه جاسوسی داعشی ضد عراق است و بستن آن به معنای پایان دادن به هر عملیات جاسوسی است و ضربه دردناکی به همه بازوهای آن در داخل کشور وارد می کند. العوادی افزود: اقدام عربستان در اعدام شیخ النمر به منزله به چالش کشیدن همه کسانی است که  آزادی او را خواستار بودند. این اقدام همچنین به معنای به چالش کشیدن همه سازمان های جهانی است که به حق اظهار نظر اهمیت می دهند.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد ،عربستان ثابت کرد که بزرگترین کشور دیکتاتوری تروریستی است و از ساده ترین حقوق بشر یعنی حق اظهار نظر، خشم و نفرت دارد. 

وی اظهار داشت شیخ النمر شخصیت عادی نیست و شهادت او به دست رژیم سعودی احساسات بسیاری از مردم را خدشه دار کرد به همین علت عجیب است که وزارت امور خارجه عراق این اقدام وحشیانه را محکوم نکرد.

العوادی تصریح کرد عادت کرده ایم که آمریکا برای حقوق اهل سنت در عراق با وجود اینکه در روند سیاسی مشارکت دارند و از همه حقوق دینی و سیاسی شان برخوردارند اشک تمساح می ریزد اما از درخواست حقوق شیعیان که از حق اظهار نظر و انجام شعائر دینی شان محرومند، خودداری می کند و گویا از خدشه دار شدن احساسات عربستان می ترسد و از (خدشه دار شدن) احساسات آزادگان در جهان نمی ترسد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار