سقوط قیمت نفت به ۱۱ سال گذشته

بدهکاری میلیاردی پالایشگاه‌ها به دولت و سرنوشت کارت سوخت در دست وزیر از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین بخشهای اقتصادی کشور است که این صنعت دارای خبرهای متنوع بوده که به آنها اشاره می‌شود.


رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به اینکه تا پایان سال قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت گفت:دولت برای حفظ کارت هوشمند سوخت، طرح هایی را در دست بررسی دارد.


هر بشکه نفت خام سبک ایران در بازارهای شرق آسیا به قیمت 34 دلارو 15 سنت مورد معامله قرار گرفت.


رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: قیمت نفت در بازارهای جهانی این روزها دستخوش تحولات زیادی شده و همچنان نگرانی از فزونی عرضه بر تقاضا و تبدیل تولید جهانی نفت وجود دارد.


کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نفت با قیمت 36 دلار استخراج می‌شود گفت: نفت ایران به قیمت مفت در بازار جهانی عرضه می‌شود لذا باید تدبیری اندیشیده شود.


کارشناس اقتصادی گفت: اگر دولت برای جبران کسری بودجه بخاطر کاهش قیمت نفت اقدام به گرفتن مالیات نماید قطعا بسیاری از صنایع در آستانه تعطیلی قرار خواهند گرفت.


با بخشنامه وزارت اقتصاد، دستگاه‌های دولتی از خرید خودروهای بنزین‌سوز و چینی منع شدند.


سبد نفتی اوپک در بازار خلیج‌فارس با 1.85 سنت کاهش به 32 دلار و 49 سنت و نفت سبک ایران با 10 سنت کاهش به 34 دلار و 25 سنت مورد معامله قرار گرفت.


زنگنه با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در کشور متلاشی شده است گفت: تا سال 92، پالایشگاه‌ها بیش از 10 هزار میلیارد تومان به دولت بدهکار هستند.


کارشناس و تحلیلگر بازار انرژی گفت: صنایع پتروشیمی ایران برای مقابله با سونامی ورود پتروشیمی‌ های ارزان‌ قیمت آمریکا باید تاکتیک‌های جدید را در دستور کار خود قرار دهد.


کارشناس و تحلیلگر بازار انرژی گفت: ایران برای حضور در بازارهای جهانی باید استفاده از فناوری‌های نوین نظیر ال ان جی و جی.تی.ال را در دستور کار قرار دهد.



سبد نفتی اوپک در بازار خلیج‌فارس با 1.85 سنت کاهش به 32 دلار و 49 سنت و نفت سبک ایران با 10 سنت کاهش به 34 دلار و 25 سنت مورد معامله قرار گرفت.


آمارها نشان می‌دهد سیاست تک‎‌نرخی کردن بنزین در سال 94، مصرف سوخت و در نتیجه تولید آلاینده‌ها را به‌ویژه در کلان‌شهرها افزایش داده است.


این روزها با به سرانجام رسیدن نهال برجام افزایش قیمت نفت در حال جوانه زدن بود که متاسفانه شرایط اقتصادی و سیاسی دنیا اوضاع بازار جهانی را بهم ریخت.


با اجرایی شدن برجام و آغاز روند لغو تحریم‌های بین‌المللی، صنعت نفت ایران، دوره جدیدی از مشارکت‌های بین‌المللی رادر قلب اقتصادی کشور رقم خواهد زد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، گاز ، پتروشیمی ، تولید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار