ساری ؛

معلمان تازه نفس مهر 95 در مدارس مازندران

در سال آینده هزار نیروی تازه نفس در مقطع ابتدایی که از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند وارد مدارس می شوند تا روحیه سوال و پرسشگری وپژوهش در دانش آموزان افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛مدیرکل آموزش وپرورش مازندران صبح امروز در هیجدهمین همایش معلمان پژوهنده در باشگاه فرهنگیان ساری،پژوهش را گامی موثر در جهت تحقق وشفاف سازی مسائل علمی دانش اموزان دانست و گفت:چگونگی تفکر وروحیه پژوهشگری وکنجکاوی ونوآوری برای دانش اموزان را در کلاس درس با همفکری معلمان ومدیران مدارس نهادینه وفرهنگ سازی کنیم.

قاسمی حلقه مفقوده در نظام آموزشی مدارس روستایی وشهری را پژوهش بیان کرد و افزود: توسعه وترویج فرهنگ پژوهش از معلمان تا دانش آموزان راباید جدی گرفت.

وی تاکید کرد از پژوهش های بنیادی وکاربردی که صاحب ایده ونوآوری باشند طراحی ومدل ارائه دهند حمایت می کنیم .

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش مازندران نیز با اشاره به اینکه سرمایه های فکری ،اجتماعی وفرهنگی زیادی درمدارس وجود دارد گفت : پژوهش باید از مدیر مدرسه آغاز شود تا در جان دانش اموز رشد کند.

قنبری با بیان اینکه در سال گذشته 11مدرسه پژوهش در استان فعال بود که هم اکنون به 74 آموزشگاه افزایش یافت.

وی به فعالیت 2هزارو12 معلم پژوهنده اشاره کرد وگفت : از این تعداد 26 نفر به مرحله کشوری معرفی شدند.

معاون پژوهش برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش مازندران افزود: امسال از 60 معلم درس پژوه مربوط به مقطع ابتدایی انتخاب وقدردانی شد.

قنبری با بیان اینکه هزارو80 نفرمعلمان پژوهشگر در سامانه اطلاعات پژوهش سازمان مدیریت ثبت نام کرده اند که از این تعداد سه معلم پژوهشگربرتر برگزیده شدند.

به گفته وی امسال گروه پژوهش وتحقیق آموزش وپرورش مازندران به عنوان حامی برتر پژوهش دستگاه های استان انتخاب شدند.

وی تاکید کرد نیمه دوم سال تحصیلی اعتبار پژوهش اختصاص می یابد وبه مدارس پژوهش محور وتیم ها وگروه های که الویت پژوهش بامحوریت کاربردی وعملی دارند تخصیص داده می شود.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: ساری ، معلم ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.