پله‌هایی تا موفقیت

تابلوهای موفقیت همیشه به چند نکته کوچک اما پر ارزش وابسته است که اگر آنها را انجام دهیم به سر قله‌ی اهداف خود می‌رسیم.

مریم جنتی مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زندگی انسان دارای پستی‌ها و بلندی‌های فراوانی است بلندی‌هایی که انسان را گاهی به اوج و گاهی بر عکس آن می‌کشاند اما می‌توانیم با یکسری از راه‌هایی از این پستی با موفقیت بسیار به سر مقصد خود برسیم. 

وی ادامه داد: موفقیت ها به دو دسته مربوط است. موفقیت‌های درونی همچون تفکر مثبت، داشتن آرامش،‌ اعتماد به نفس و شناسایی استعدادها است.

این مشاور بیان کرد: دومین موضوع آن عوامل بیرونی همچون موقعیت‌شناسی، تعیین هدف و برنامه ریزی است. 

وی اظهار کرد: گاهی فرد علاقه زیادی به موضوعی دارد اما به آن هدف خود نمی‌رسد چرا که همیشه علاقه ملاک نیست بلکه علاقه همراه با توانمندی‌های فرد در آن حیطه حائز اهمیت است.
 
وی اظهار کرد: هر فردی از دیدگاه خود ثروت، موقعیت خود در زندگی، روابط اجتماعی کار و تحصیل را موفقیت می‌بیند پس باید خود فرد ملاک خود را برای رسیدن به هدفش معین کند. 

جنتی افزود: با توجه به ملاک و هدف مورد تعیین، هر فرد نسبت به هدفش احساس رضایت و نارضایتی می‌کند. حال اگر احساس نارضایتی کند باید تلاش و پشتکار خود را افزایش دهد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر کسی با توجه به ویژگی شخصیتی،‌ توان‌مندی‌ها، استعدادها و خودباوری خود قادر است مسیر مناسبی داشته باشد تا این پله‌ها را گام به گام پیش برد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.