اعتراف آمریکا به ناتوانی در محدود کردن منابع مالی داعش

یک مقام آمریکایی اعلام کرد گروه تروریستی داعش منابع مالی خود را از مناطق تحت کنترل به دست می آورد، در نتیجه هدفی «مشکل» برای دسترسی و تحریم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آدام زوبین معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم، اعلام کرد:«برخلاف دیگر گروه های تروریستی ، گروه داعش بخش کمی از منابع مالی را از کمک کنندگان خارجی دریافت می کند. بیشتر دارایی داعش از طریق فعالیت های اقتصادی در مناطق تحت کنترل به دست می آید.»

زوبین که در یک سخنرانی در لندن شرکت کرده بود افزود :« در نتیجه مهار کردن منابع مالی این گروه مشکل است.» زوبین معتقد است این گروه که کنترل بخشهای گسترده ای را عراق و سوریه بر عهده دارد بیش از 500 میلیون دلار درآمد از فروش نفت در بازار سیاه کسب کرده است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد گروه تروریستی داعش بین 500 تا یک میلیارد دلار در صندوق های بانک های سوریه و عراق دارد و چندین میلیون دیگر نیز از مردم اخاذی کرده است. زوبین خاطر نشان کرد:«در نتیجه گروه (تروریستی صهیونیستی) داعش ثروتمند است اما نقاط ضعف خود را دارد.

این گروه که در جبهه های مخالف می جنگد و مسئولیت حملات پاریس را بر عهده گرفته است برای پرداخت حقوق نیروها و خرید تسلیحات مورد نیاز و حفظ زیر ساخت ها و تامین خدمات اولیه برای مردم نیاز به منابع مالی دارد. گروه (تروریستی صهیونیستی) داعش همچنین برای نقل و انتقال منابع مالی و واردات کالاها نیاز به دسترسی به نظام مالی دارد.»

معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم خاطر نشان کرد:«ما این دو جنبه اخیر را هدف قرار می دهیم. همچنین مقامات آمریکایی با مقامات عراقی همکاری می کنند تا مطمئن شوند بانک ها در مناطق تحت کنترل این گروه دسترسی به سامانه نظام مالی ندارند.» وی گفت همچنین واشنگتن واسطه های مالی را نیز تحریم می کند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار