دولت جدید آرژانتین: روابط تجاری خود را با ایران حفظ می‌کنیم

وزیر خارجه آینده آرژانتین تاکید کرد اگرچه دولت‌ توافق آمیا با ایران را لغو می‌کند، روابط تجاری با این کشور ادامه می‎‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر امور خارجه آینده آرژانتین در مصاحبه‌ای با نشریه آرژانتینی «لا ناسیون»  تاکید کرد، دولت‌آینده هر چند توافق آمیا با ایران را لغو می‌کند، اما روابط تجاری با این کشور ادامه خواهد داشت. 

سوزانا مالکورا، وزیر خارجه دولت آینده آرژانتین، روز گذشته در مصاحبه‌ای با نشریه آرژانتینی «لا ناسیون» اظهار داشت: مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین، قصد دارد یادداشت تفاهمی را این کشور با ایران که برای تحقیق درباره حمله به مرکز یهودیان آرژانتین (آمیا) به امضا رسیده بود لغو کند. 

مالکورا در ادامه سخنان خود ضمن حمایت از گسترش روابط تجاری آرژانتین با ایران، عنوان کرد: توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور در دستور کار دولت «ماکری» قرار خواهد داشت. 

وزیر امور خارجه دولت آینده آرژانتین تصریح کرد: ما باید با ایران روابط تجاری برقرار کنیم؛ وقتی ما این فرصت را داریم که به ایران گندم بفروشیم، نمی‌دانم چرا این کار را انجام نمی‌دهیم. 

وی همچنین در این مصاحبه تاکید کرد، روابط تجاری این کشور با چین و دیگر کشورهای خاورمیانه تغییر چندانی نخواهد داشت. 

این در حالی است که مائوریسیو ماکری، پیش از این در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نیز از لغو یادداشت تفاهم این کشور با ایران خبر داده بود؛ این یادداشت تفاهم در سال ۲۰۱۳ در زمان ریاست جمهوری کریستینا فرناندز به امضا رسید و بنا بود که در چارچوب آن دو طرف برای انجام تحقیقات لازم در زمینه حمله به «آمیا» در سال ۱۹۹۴ با یکدیگر همکاری کنند.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار