بیگانه بلا تار در موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم بیگانه از بخش فیلم ها و احساس ها (مروری بر سینمای بلا تار )، روز یکشنبه 15 آذر ماه ساعت 17 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ دومین فیلم از بخش فیلم‌ها و احساس‌ها (مروری برسینمای بلا تار ) فیلم «بیگانه» محصول سال 1981 به مدت 120 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی، روز یکشنبه 15 آذرماه ساعت 17 در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

«بیگانه» به بهترین شکل جایگاه و کیفیت، این دومین ساخته‌ بلند کارنامه‌ بلاتار را آشکار می‌کند؛ با این حال چگونه می‌توان فیلمی در ظاهر متفاوت، بیگانه و بیرون ایستاده از کارنامه‌ این فیلم‌ساز سرسخت مجارستانی را به‌ویژه در نسبت با فیلم‌های متأخر وی به درون یک کلیت واحد و منسجم کشاند و آن‌ را تبیین کرد؟ این امر مشخصاً با در نظر آوردن بسیاری از ویژگی‌های زیبایی‌شناسانه‌ «بیگانه»، خطیر می‌نماید؛ فیلمی که بدون پیگیری روایتی روشن، با بهره‌گیری و تأکید بر کلوزآپ (در قیاس با سَبک آشنایِ تار با آن لانگ شات‌های شناخته‌شده)، استفاده از رنگ و دیالوگ‌محور بودن فیلم گویی یکسره جدا و بسیار دور از جهان وی قرار دارد.

در «بیگانه» شادمانی گویی تنها نیروی پایداری در برابر وضعیت [اجتماعی] بدشگون است. 

یادآوری می شود؛ علاقه مندان می توانندجهت استفاده از برنامه های نمایش فیلم، به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار