کاهش توان تسلیحاتی آمریکا برای بمباران مواضع داعش

از آغاز کمپین جهانی مبارزه علیه داعش، آمریکا بیش از 20000 بمب برای انهدام مواضع این گروه تروریستی به کار برده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، از آغاز عملیات ائتلاف جهانی علیه داعش که 15 ماه از آن می گذرد، نیروی هوایی آمریکا بیش از 20000 بمب برای انهدام مواضع این گروه تروریستی به کار برده است. به دلیل بمباران مداوم مواضع داعش در چند ماه اخیر، ذخایر تسلیحاتی آمریکا به ویژه در خصوص پرکاربردترین سلاح های این نبرد، با کاهش چشمگیری مواجه شده است. این درحالیست که واشینگتن بر شدت حملات خود افزوده است؛ بنابراین تسلیحات بیشتری در نبرد با داعش به کار گرفته خواهد شد. 

ژنرال "مارک ولش" – رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا – در این خصوص اظهار داشت: " با توجه به تشدید حملات هوایی آمریکا علیه داعش، به سلاح های بیشتری به ویژه از نوع بمب افکن و موشک نیاز خواهد بود. از این رو، خواستار افزایش بودجه نظامی در نبرد علیه داعش هستیم." 

وی در ادامه افزود: "برای جبران کاهش ذخایر تسلیحاتی به ویژه در بحث استفاده از بمب ها، باید بودجه کافی در اختیار داشت تا سلاح های جدیدی جایگزین شوند. هر چند تولید سلاح های جدید و انباشت دوباره ذخایر تسلیحاتی، به چهار سال زمان نیاز دارد." 

ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا در ماه اوت 2014 (31 روز منتهی به 10 شهریور 93) تشکیل شد. این ائتلاف به ویژه در حملات هوایی علیه مواضع داعش مشارکت داشته است.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
اینا کین دیگه خدا لعنتشون کنه
آخرین اخبار