روایت چهارمین قسمت از مستند داستانی «در محاصره»:

ایستادگی با تفنگ برنو و توپ 106 در برابر ارتش زرهی عراق

«در محاصره» در چهارمین قسمت از این مجموعه مستند داستانی، به روایت تشدید جنگ در آبادان و مقاومت مدافعان شهر با حداقل امکانات در برابر دشمن می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در قسمت‌های قبلی مستندِ «در محاصره» شاهد روایت زندگی مدافعان آبادانی از زبان خودشان بودیم. زنان و مردان جوانی که با شروع پیش‌روی عراق به سمت آبادان، شهر را خالی نکرده و به مقاومت خود ادامه می‌دهند تا آن‌جا که نیروهای عراق شهر را دور زده و آنان را محاصره می‌کنند.

در قسمت چهارم خواهیم دید جنگ بیش از پیش، خشونت خود را به رخ می‌کشد. دشمن، شهر را زیر گلوله باران می‌گیرد و مدافعان جوان شهر، مرگ را نزدیک‌تر از همیشه لمس می‌کنند وقتی دوستان‌ خود را در پیش چشمان‌شان از دست می‌دهند.

تفنگ برنو و یک توپ 106 که روی یک جیپ سوار شده، تنها تجهیزاتی است که برای مقابله با عراقی‌ها در دست دارند اما کمبود امکانات از مقاومت‌ مدافعان جوان کم نمی‌کند هر چند در آن مقطع زمانی پیروزی نصیب‌شان نمی‌شود و شکست می‌خورند.

مستند داستانی «در محاصره» کاری است از موسسه فرهنگی روایت فتح که کارگردانی آن را امیر مهدی پوروزیری و تهیه کنندگی آن را مهدی همایون فر به عهده دارد.

مستند 11 قسمتی «در محاصره‌»، جمعه شب‌ها ساعت 20:15 از شبکه یک پخش خواهد شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار