اصفهان؛

كاهش 21درصدي سرقت وسايل نقليه در اصفهان

رييس پليس مركز استان از كاهش 13 درصدي سرقت خودرو و كاهش 8درصدي سرقت موتورسيكلت در يك ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان سرهنگ "حسن ياردوستي گفت: با اقدامات ويژه پليسي و تقويت گشت هاي انتظامي جرايم و آسيب هاي اجتماعي در كلانشهر اصفهان به خوبي كنترل شدند كه براساس آمارهاي به دست آمده در آبان ماه ميزان سرقت خودرو 13درصد و سرقت موتورسيكلت 8درصد كاهش داشت.

اين مقام مسئول در خصوص اقدامات اين فرماندهي در 24 ساعت گذشته اظهار داشت: به منظور استقرار امنيت پايدار در جامعه و تامين آسايش و آرامش مردم، طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با هدف کنترل امنيتي و مهار جرايم حوزه و پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز طي 24 ساعت گذشته اجرا شد.

وي افزود :در اين طرح تيم هاي عملياتي كلانتري ها وپاسگاه ها و نيروهاي كمكي يگان امداد ضمن پاكسازي نقاط آلوده اين شهرستان تعدادي سارق ، توزيع كننده موادمخدر ، كيف قاپ و ساير مجرمان خرد را شناسايي و دستگير كردند.

سرهنگ ياردوستي از توقيف خودروهايي كه مرتكب آلودگي صوتي و مزاحمت براي مردم شده بودند و كشف 9 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه خبرداد و ادامه داد: نقش و مشارکت مردم در موفقيت ماموريت ها و عمليات هاي ما بسيار روشن است .

اين مقام انتظامي به منظور پيشگيري از سرقت موتورسيكلت گفت: درصورت امكان موتورسيكلت خود را در پاركينگ‏هاى عمومى كه داراى مسئول مشخص است پارك كرده و موتورسيكلت خود را به هنگام پارك كردن به تجهيزات ايمنى و بازدارنده مجهز كرده و با قفل و زنجير آنرا به شيئى ثابت و محكم وصل كنيد .

ياردوستي ادامه داد: از تحويل موتورسيكلت به اشخاص ناشناس حتى براى چند دقيقه كوتاه خوددارى كرده واز خريد موتورسيكلت بصورت قولنامه‏اى مخصوصاً از افراد ناشناس خوددارى نمائيد، معامله را در دفتر اسناد رسمى به ثبت برسانيد تا در صورت سوء استفاده عواقب قانونى آن متوجه شما نگردد.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان بيان داشت : در صورت سرقت موتورسيكلت خود چون احتمال استفاده نامشروع و حتى ضد امنيتى از موتورسيكلت مي‏رود، بنابراين سريعا به نزديكترين حوزه يا كلانترى محل مراجعه و مشخصات كامل موتورسيكلت اعم از شماره انتظامي، شماره موتور، شماره بدنه، رنگ، مدل و سيستم آن را برابر اسناد مالكيت اعلام كنيد. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.