تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم احتمالی در انتخابات آتی

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: به زودی در تمام واحدهای قضایی استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی در انتخابات آینده هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه تشکیل و راجع به آن اطلاع رسانی می‌شود.

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم احتمالی در انتخابات آتیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری تهران، نخستین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

اسماعیلی در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع)، گفت: اهمیت انتخابات آتی برای همگان به ویژه افرادی که دل بسته به نظام و انقلاب هستند، پوشیده نیست بویژه که با تجمیع دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مواجه هستیم.

وی افزود: نظام اسلامی ما از حیث محتوا مبتنی بر مردم سالاری دینی است و برگزاری انتخابات‌های گوناگون پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز موید همین مطلب است، بنابراین از این حیث یک نظام بی بدیل در جهان است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: وظایف خطیری بر عهده این ستاد گذاشته شده به همین دلیل محور اصلی آن باید پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف احتمالی باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: مهم‌ترین مسئولیت ما برگزاری انتخابات سالم و ارتقاء اعتماد عمومی است، البته در چارچوب مقررات قانونی با تخلفات و جرایم احتمالی، در اشکال مختلف آن برخورد قاطع خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: لازم است تمام سیاست‌ها، راهبردها و شرح وظایف مصوب در ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات با مسئولیت دادستان کل کشور، نصب العین اعضاء ستاد قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران، گفت: به زودی در تمام واحدهای قضایی استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم احتمالی در انتخابات آینده هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه تشکیل شده و راجع به آن اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت، در این خصوص ضروری است نسخه‌ای از گزارش‌های مربوط به جرایم و تخلفات به دبیرخانه ستاد نیز منعکس شود.

اسماعیلی در پایان با اشاره به چند نمونه از اقدامات و تدابیر ضروری برای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات احتمالی در انتخابات پیش رو، در مورد ظرفیت بسیار بالای مطبوعات و رسانه‌های جمعی در این راستا تأکید کرد و گفت: ارباب جراید و رسانه‌های جمعی می‌توانند با پرداختن به اهمیت نفس انتخابات و بیان نکات قانونی و اخلاقی راجع به آن، همراه با ایجاد نشاط و تحرک در جامعه مانع از وقوع بسیاری از تخلفات احتمالی شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار