كشف فرم بیان در فیلم‌های 100 ثانیه‌ای مهمتر از موضوع است

گاهی در فیلم‌های 100 ثانیه‌ای مضامین و موضوعاتی دیده می‌شود كه حتی سینمای ایران جرأت پرداخت به آن را ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ رهبر قنبری فیلمنامه‌نویس و داور جشنواره‌های مختلف سینمایی در پاسخ به این پرسش كه چه مضامین و موضوعاتی می‌تواند در فیلم‌های 100 ثانیه‌ای مورد توجه باشد، در گفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری گفت: همه مضامین و موضوعات كوچک و بزرگی كه به ذهن می‌رسد، مناسب تمام فیلم‌هاست و گاهی در فیلم‌های 100 ثانیه‌ای مضامین و موضوعاتی دیده می‌شود كه سینمای ایران امکان پرداخت به آن را ندارد. بنابراین به لحاظ مضمون هیچ محدودیتی برای پرداخت به فیلم‌های 100 ثانیه‌ای وجود ندارد.

قنبری درباره كار سخت كارگردان برای پرداخت به فیلم‌های 100 ثانیه‌ای گفت: كارگردانی كه به این موضوع می‌پردازد، كار سختی در پیش دارد و آن این است كه فرم خاص خود را برای پرداخت به فیلم‌های 100 ثانیه‌ای پیدا كند. كشف فرم برای موضوعی كه در قالب 100 ثانیه‌ای می‌گنجد، از خود موضوع مهم‌تر است.

این فیلمنامه‌نویس در خصوص چگونگی تأثیر فیلم‌های 100 ثانیه‌ای روی مخاطب با توجه به موجز بودن، گفت: این نوع فیلم‌ها یک لحظه آنی است و نیازمند یک پرداخت ویژه است و كشف چندین فرم و رساندن آن به نقطه عطف یكی از كاركردهای ویژه فیلم‌های 100 ثانیه‌ای است.

قنبری درخصوص پرداخت به این نوع فیلم‌ها گفت: منهای نبوغ كه در برخی بروز می‌كند، پرورش ذهن و هوش و درایت فیلمساز می‌تواند یک فیلم ویژه هنری خلق كند. فیلم 100 ثانیه‌ای لزوما برای آموختن سینما نیست بلكه بالای تراز سطح حرفه‌ای كار می‌كند.

وی افزود: امكان حكم دادن در این خصوص وجود ندارد كه فیلمساز حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای باید فیلم 100 ثانیه‌ای بسازد؛ چون گاهی یک فیلمساز كم تجربه اثری خلق می‌كند كه از عهده یک فیلمساز حرفه‌ای بر نمی‌آید.

قنبری یادآور شد: امكان اینكه فیلم 100 ثانیه‌ای در قالب مستند داستانی بیاید، كم است اما در نوع مستند بازسازی قابلیت استفاده دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار