آمادگی پنتاگون برای آغاز جنگ سایبری علیه ایران، چین، روسیه و کره شمالی

وزارت دفاع آمریکا در لایحه ای آمادگی خود را برای راه اندازی جنگ سایبری علیه ایران، چین، روسیه و کره شمالی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینتگن تایمز، بر اساس لایحه جدید وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که هفته گذشته به تصویب کنگره رسید، فرماندهی سایبری این کشور آماده راه اندازی جنگ سایبری علیه ایران، چین، روسیه و کره شمالی است. این اقدام به دنبال افزایش حملات سایبری در شبکه های رایانه ای آمریکا رخ داده است.  

در میان تبصره های 1300 صفحه ای "قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا،" نمایندگان مجلس در این لایحه جدید از پنتاگون خواستند تدابیری برای جلوگیری از ادامه حملات سایبری در این کشور اتخاذ کند. در بند 1646 این لایحه آمده است فرماندهی سایبری پنتاگون باید به طور مشخص در مقابله با کشورهایی نظیر ایران، روسیه، چین و کره شمالی آماده باشد.

بر اساس این بند، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و یک مشاور ارشد در امور سایبری باید از طریق بخش تجزیه و تحلیل جنگی "اداره ساختار نیرو، منابع و ارزیابی" اقداماتی را برای بررسی استراتژی ها، فرضیه ها و قابلیت های فرماندهی سایبری آمریکا انجام دهند تا مانع از وقوع حملات سایبری از جانب قدرتهای خارجی از جمله چین، ایران، کره شمالی و روسیه در سالهای 2020 تا 2025 شوند.

از جمله آخرین حملات سایبری آمریکا می توان به هک اطلاعات مربوط به کارمندان فعلی و سابق "دفتر مدیریت پرسنل" این کشور و شرکت "سونی پیکچرز" اشاره کرد. شرکت سونی پیکچرز سال گذشته هدف یک حمله گسترده سایبری قرار گرفت. دولت آمریکا، کره شمالی را مسئول آن دانست.

"پیتر سینگر،" استراتژیست و عضو ارشد اندیشکده "بنیاد آمریکای نوین" در این خصوص اعلام کرد آمریکا آماده راه اندازی یک حمله سایبری است که می تواند کل زیر ساخت ها را فلج کند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار