احتمال گنجانده شدن تجهیزات پیشرفته در بسته کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

بسته کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی، به احتمال فراوان شامل جنگنده‌های اف 35 و «وی 22» خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «دادباز،» هم‌اکنون بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برای مذاکره درباره بسته کمک نظامی آمریکا به این رژیم، در واشینگتن به سر می‌برد. بنابر اعلام مقامات صهیونیست، احتمال دارد نتانیاهو در ازای بخشی از کمک مالی آمریکا، جنگنده‌های اف 35 و «وی 22» دریافت کند.  

نتانیاهو پیش از سفر به واشینگتن خواستار افزایش کمک نظامی سالانه آمریکا و تمدید قرارداد آن به مدت 10 سال شد. این قرارداد به ارزش سالانه 3 میلیارد دلار تا سال 2017 اعتبار دارد. بنابر اعلام منابع آگاه، احتمال افزایش آن تا مبلغ 5  میلیارد دلار شدت گرفته است. 

آمریکا بزرگترین حامی مالی رژیم صهیونیستی از زمان جنگ جهانی دوم است. بنابر گزارشی که بوسیله «سرویس تحقیقات کنگره» منتشر شد، آمریکا تاکنون بیش از 124 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک مالی اعطا کرده است.

بالگرد وی 22، دو ملخه است و علاوه بر توانایی برخاست و فرود عمودی به سبک بالگردها، امکان برخاست و فرود کوتاه به سبک هواپیماها را نیز دارد. رژیم صهیونیستی سال گذشته قصد خرید آن را داشت؛ اما به دلیل کمبود بودجه موفق به این کار نشد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار