تصویربرداری رایگان برای بیماری‌های نادر

بنیاد بیماری‌های نادر ایران خدمات تصویربرداری پزشکی را به صورت رایگان به بیماران نادر، سرطانی و صعب‌العلاج ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی داودیان بنیان‌گذار بنیاد بیماری‌های نادر ایران در نشست خبری بنیاد بیماری‌های نادر که امروز برگزار شد، گفت: این بنیاد برای برطرف کردن یکی از بزرگترین مشکلات بیماران نادر اقدام به راه‌اندازی مرکزی کرده است که به صورت شبانه‌روزی خدمات تصویربرداری پزشکی را به بیماران نادر، سرطانی و صعب‌العلاج رایگان ارائه می‌دهد.

وی افزود: سی تی اسکن، ام آر آی، رادیولوژی، سونوگرافی، سنجش تراکم و نوارهای عصبی از جمله این خدمات هستند.

داودیان با اشاره به اینکه تیمی متشکل از 25 نفر به مدیریت حمیدرضا ادراکی مسئول فنی این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: بنیاد بیماری‌های نادر ایران این مرکز را در زمینی به مساحت 2 هزار متر و سرمایه‌ای حدود 33 میلیارد تومان و 15 میلیارد تومان تجهیزات راه‌اندازی کرده‌ است.

حمیدرضا ادراکی متخصص رادیولوژی ضمن بیان اینکه بنیاد بیماری‌های نادر پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در دنیا را فراهم کرده است، اظهار کرد: خدماتی از قبیل ام آر آی، سونوگرافی، ماموگرافی و ... بدون استفاده از اشعه ایکس و استرس‌های تهاجمی پزشکی بیماران را تحت درمان قرار می‌دهد، خدمات ام آر آی به بیماران بالای 100 کیلوگرم نیز در این مرکز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری نادر به بیماری گفته می‌شود که در هر 10 هزار نفر 5 نفر را مبتلا کند این بیماری‌ها علاوه بر مشکلات زیاد اطرافیان و خانواده فرد را از نظر روانی و اقتصادی در مضیقه قرار می‌دهد.

ادراکی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 25 هزار بیمار نادر در ایران و 5 هزار بیمار نادر در تهران زندگی می‌کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار