قمرهای این دو سیاره مخفیگاه حیات بیگانه‌ها و تصاویر

در سال‌های نه چندان دور با توانایی جمع‌آوری نمونه از آب دو قمر سیاره‌ای در منظومه شمسی فرضیه وجود حیات خارج از زمین اثبات خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا اعلام کرده است که نشانه‌هایی دال بر وجود حیات در قمرهای دو سیاره زحل و مشتری توسط کاوشگرهای فضایی فاقد سرنشین کشف کرده است.

گفتنی است، کاوشگر فضایی کاسینی با نزدیک شدن به قمر فضایی انسلادوس اطلاعاتی مبنی بر وجود یک اقیانوس عظیم زیر یک پوسته یخی در سطح این سیاره به زمین ارسال کرده است، بررسی‌ها نشان می‌دهند، همچنین پژوهش‌های جدید یک اقیانوس مایع زیر قمر فضایی سیاره مشتری به نام اروپا کشف کرده است. کارشناسان حال بر این اساس اعتقاد دارند در قمرهای فضایی این دو سیاره احتمال وجود زندگی می‌رود.

پژوهشگران امیدوار هستند در سالهای آینده با امکان نمونه‌برداری از محتویات این اقیانوس‌ها بتوانند حیات در حد باکتری‌های میکروسکوپی را در آنجا بیابند.

قمرهای این دو سیاره مخفیگاه حیات بیگانه‌ها و تصاویر

چندی قبل مسیر کاوشگر فضایی کاسینی به سمت قمر فضایی encleadns منحرف شد و کاوشگر از فاصله 30 مایلی به جمع‌آوری اطلاعات در خصوص این قمر فضایی پرداخت.

قمر encleadns سیاره زحل در سال 1789 توسط ویلیام هرتل کشف شده است و ششمین قمر بزرگ سیاره زحل است، در اوایل سال 1980 فضا پیمای وویجر2، آژانس فضایی ناسا به سمت سیاره زحل ارسال شده و اولین تصاویر از این قمر فضایی را البته با کیفیتی بسیار پایین در اختیار پژوهشگران قرار داد.

قمرهای این دو سیاره مخفیگاه حیات بیگانه‌ها و تصاویر

کارشناسان امیدوار هستند در آینده با نمونه‌برداری از کف اقیانوس قمر فضایی اروپا حتی بتوانند ترکیبات آلی پیدا کنند.

کارشناسان اعتقاد دارند در زیر سطح اقیانوس قمر فضایی اروپا مقادیر فراوانی نمک وجود خواهد داشت.

کارشناسان سه دسته مواد شامل، مواد شیمیایی، گوگرد، اکسیژن و مواد یونیزه را امیدوار هستند در ترکیبات موجود در اعماق اقیانوس این دو سیاره منظومه شمسی پیدا کنند.

قمرهای این دو سیاره مخفیگاه حیات بیگانه‌ها و تصاویر

کارشناسان همچنین از روی زمین و از طریق رصدخانه واقع در جزیره هاوایی نیز با ارسال امواج نوری و بررسی زاویه شکست طیف‌نوری پی به وجود آب در این دو قمر فضایی برده‌اند.

کارشناسان امیدوار هستند از طریق این کشف در آینده بتوانند سکونت گاه‌هایی جدید برای ادامه زندگی انسان‌ها خارج از کره زمین پیدا کنند./ ق د