گزارش؛

هر چه کلیپ خشن داری بفرست!

گوشی های دوربین دار بهترین وسیله برای ثبت سوژه های داغ و به اشتراک گذاری آنها بین دوستان وآشنایان هستند.

به گزارش خبرنگار  اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛گوشی های دوربین دار بهترین وسیله برای ثبت سوژه های داغ و به اشتراک گذاری آنها بین دوستان وآشنایان هستند که باگذشت زمان و به جود آمدن ابزارهای انتقال سریع  و پیشرفته میتوان به وسیله آنها اطلاعات را با حجم و سرعت بیشتری منتقل کرد.

در عصر حاضر که داشتن کلیپ های متنوع با مضمون گوناگون اعم از محتوای طنز یا تمسخر و یا حتی داشتن کلیپ های خشونت آمیز به نوعی کلاس تبدیل شده است،صحبت اکثریت افراد در رویارویی با یکدیگر حول تبادل چنین کلیپ هایی می چرخد.


آتشی که کلیپ های خشن در روح انسان شعله ور می کنند

بسيارى ازافراد ازدیدن صحنه هاى خشونت آميز  لذت نمى برند، ولى ناخواسته به تماشاى آنها مى نشينند. در واقع فيلم ها ى خشن جذابيت و كششى براى جوانان بخصوص پسران دارد. بر اساس برخى تئورى ها، فيلم هاى خشن مى توانند به افزايش خشونت و حتى الگوبردارى و تغيير شكل رفتارهاى خشن مى انجامد.

آتشی که کلیپ های خشن در روح انسان شعله ور می کنند

مریم عبدالهی روانشناس  در گفتگو با خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،در پاسخ به اینکه  دیدن کلیپ های خشن  چه اثرات مخربی بر روح و روان افراد دارد گفت: دیدن این کلیپ ها آثاری همچون بی تفاوت و بی احساس شدن افراد،استفاده از خشونت و پرخاشگری در پیشبرد اهداف، عدم تشخیص مرز بین واقعیت وتخیل ،عصبی و کج خلق شدن را به دنبال دارد.

آتشی که کلیپ های خشن در روح انسان شعله ور می کنند


وی همچنین افزود :کسانی که این کلیپ ها را منتشر میکنند دچار "دگر آزاری " هستند وکسانی هم که این فیلم ها را مشاهده می کنند به  " خودآزاری " مبتلا هستند.

آتشی که کلیپ های خشن در روح انسان شعله ور می کنند

وی در ادامه گفت: سوء قصد با اسلحه، قتل هاى زنجيره اى و گروگانگيرى در جامعه ايران پديده هاى نسبتاً جديد و كم سابقه اى هستند و آنها را مى توان به الگوبردارى از صحنه هاى خشونت بار فیلم های خشن مربوط دانست.

آتشی که کلیپ های خشن در روح انسان را شعله ور می کند


آتشی که کلیپ های خشن در روح انسان شعله ور می کنند

برخى کلیپ های خشن، مرگ و قتل را ساده و حتى مضحك جلوه مى دهند و شكنجه و گروگانگيرى در آنها رايج و بى اهميت تلقى مى شود. به اين ترتيب در جامعه اى كه اكثريت جمعيت آن را جوانان تشكيل مى دهند و مشكلات اقتصادى و اجتماعى پديده هاى رايجى هستند،زمينه پرخاشگرى مهياست،پس مى توان انتظار داشت فيلم هاى خشن به افزايش جرم و جنايت دامن بزند.

آتشی که کلیپ های خشن در روح انسان شعله ور می کنند

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

گزارش از ندا عبدالهی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار