عبدالهی: پول خرید عمارت امین السلطان به حساب دادگستری واریز شد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: پول خرید عمارت تاریخی امین السلطان به دلیل اختلاف بین وراث به حساب دادگستری واریز شده است.

عبدالهی: پول خرید عمارت امین السطان به حساب دادگستری واریز شدمجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه عمارت تاریخی امین السلطان به قیمت 285 میلیارد ریال خریداری شده است، اظهار کرد: این خانه در منطقه دوازده واقع شده و حدود 9 هزار متر است.

وی با تاکید بر اینکه پول خرید عمارت تاریخی امین السلطان به حساب دادگستری ریخته شده است، افزود: این خانه وراث مختلفی دارد و به دلیل اختلاف بین وراث پول به حساب دادگستری واریز شد.

عبدالهی اضافه کرد: این عمارت تاریخی بناهای مختلف ارزشمندی دارد که کاملا از بین رفته است به همین دلیل باید به طور کامل مرمت و بازسازی شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: شهرداری تهران سال گذشته با توجه به اینکه خانه تاریخی در حال تخریب بود تصمیم به خرید آن گرفت و بالاخره توانست با همکاری دادگستری این خانه را خریداری کند.

گفتنی است؛ عمارت تاریخی امین السلطان مربوط به دوران قاجار است که در مرکز تهران جای گرفته است و به عنوان تنها بازمانده از خیابان لاله‌زار قدیم و یکی از باارزش‌ترین معماری‌های دوره قاجار شناخته می‌شود و این اثر در تاریخ ۱۲ تیر ۸۴ با شماره ثبت ۱۲۰۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید اما پس از چندی بعد "به حکم دیوان عدالت اداری ، خانه اتحادیه، (محل ساخت سریال دایی‌جان ناپلئون) به همراه خانه پدری پروین اعتصامی از فهرست آثار ملی خارج شده و در خطر تخریب قرار گرفتند". این خانه در مهر ماه سال ۹۴ توسط سازمان زیباسازی شهر تهران خریداری و جزء دارایی‌های شهرداری تهران شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار