مخالفت مجلس با فوریت لایحه "کاهش ساعت کاری زنان شاغل"

نمایندگان در جلسه علنی امروز با دو فوریت طرح و لایحه ساعت کاری زنان شاغل مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با فوریت لایحه به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه 11 آبان مجلس شورای اسلامی  با فوریت لایحه "کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط حساس"، مخالفت کردند.

بر اساس این گزارش این لایحه از جانب فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس عنوان شد که در ادامه جلسه موافقان و مخالفان این لایحه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در رابطه با طرح مذکور گفت: این درخواست دوفوریت مبنی بر طرح مذکور شامل همه کارکنان زن نخواهد شد و مخصوص بانوان شاغلی است که در مقطع شغلی خود با مشکلاتی از جمله بیماری صعب‌العلاج همسرشان و یا اینکه با معلولیت کودک زیر 6 ساله خود دست به گریبان هستند، تهیه شده است.

وی افزود: تقاضای این دو فوریت مبنی بر طرح مذکور حتی می‌تواند در موضوع تعالی جمعیت هم نقش ایفا کند. 

نماینده مردم تهران در ادامه بیان داشت:‌ همواره نگاه ما در طرح مذکور این بوده که موضوع کاهش ساعت کاری زنان شاغل قانونی شود و این فرصت برای زنان شاغل در قانون تعریف شود.

آلیا تصریح کرد: معتقدم این طرح با نگرش خانواده محوری منطبق بوده و می‌تواند سرمایه‎نگر باشد. 

وی با بیان اینکه در رابطه با طرح مذکور نگرانی‌هایی مبنی بر هماهنگی‌هایی با بخش خصوصی وجود دارد بیان داشت: دولت در رابطه با جزئیات تصویب این طرح با فعالیت‌های زنان در بخش خصوصی مشوق‌هایی را در نظر گرفته که می‌تواند تا حدودی نگرانی‌ها را برطرف کند. 

آلیا در پایان خاطر نشان کرد: طرح کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط حساس شامل همه خانم‌ها نمی‌شود و تنها مشمول خانم‌های شاغلی است که 44 ساعت در هفته مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مخالفت با لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط حساس، بیان داشت: این طرح می‌تواند تمایل دستگاه‌های دولتی برای جذب بانوان را کاهش دهد.

لاهوتی تأکید کرد: اگر از بانوان در سطوح مدیریتی استفاده کنیم دقت در کارها بالا خواهد رفت، بنابراین نباید با این چنین قوانینی تمایل استفاده از بانوان را در سطوح دولتی کاهش دهیم.

براین اساس نمایندگان در ادامه با دو فوریت طرح لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط حساس، مخالفت کردند.

همچنین نمایندگان در ادامه تصویب این طرح با یک فوریت  طرح مذکور مجددا مخالفت کردند تا طرح مدنظر با ارجاع به کمیسیون تخصصی به صورت عادی بررسی شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار