اولویت واردات پسابرجام با افتتاح مرغ سوخاری امریکایی!

روز گذشته خبري در سايت‌ها منتشر شد مبني بر اينكه نخستين شعبه «كي‌اف‌سي» در ايران افتتاح شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته خبري در سايت‌ها منتشر شد مبني بر اينكه  نخستين شعبه «كي‌اف‌سي»در ايران افتتاح شد، البته اين خبر در حد چند سطر باقي نماند و عكس‌هاي زيادي هم روي شبكه‌ها دست به دست گشت و نشان داد كه چندنفری در صف افتتاح «كي‌اف‌سي» ايستاده‌اند تا اولين استفاده‌‌كنندگان غذاهاي اين رستوران امريكايي باشند.

چندماهي بود كه يكي از روزنامه‌ها دست به تبليغات گسترده‌اي زده و اعلام كرده بود كه با افتتاح اولين شعبه رستوران‌هاي زنجيره‌اي «كي‌اف‌سي» علاوه بر ورود غذاهاي لذيذ امريكايي به ايران، براي جوانان زيادي هم اشتغالزايي مي‌شود.  اواخر سال 1390 بود كه مديرعامل یک شرکت داخلی در يك نشست خبري از تلاش گسترده اين شركت براي اخذ مجوز فعاليت مجموعه رستوران‌هاى زنجيره‌اى «كى‌ اف‌ سى» در ايران و كسب آن خبر داد.

در همان زمان خبر افتتاح اولين شعبه «كي‌اف‌سي» در كرج در سوم اسفند‌ماه 1390 با يك انعكاس رسانه‌اي گسترده همراه بود. اين خبر آنقدر اهميت داشت كه حتي راديو چين هم آن را در سايت خود درج نمود.

سايت راديو بين‌المللي چين در گزارشي با عنوان تأسيس نخستين نمايندگي «كي‌اف‌سي» در ايران نوشت: «با وجود تحريم‌هاي شديد امريكا عليه جمهوري اسلامي، رستوران زنجيره‌اي «كي‌اف‌سي» كارهاي خود را همچنان گسترش مي‌دهد. اخيراً نخستين نمايندگي «كي‌اف‌سي» در شهر كرج واقع در استان البرز تأسيس شده است.

20 هزار شغل با خوردن مرغ و جوجه

پس از مخالفت‌هاي مكرر با حضور مك‌دونالد در ايران، يك رستوران امريكايي ديگر كه غذاهايش فست‌فود است پس از سال‌ها كش و قوس و جسته‌و‌گريخته كار كردن بالاخره به صورت رسمي در پايتخت فعاليت خود را آغاز كرد.

اولين شعبه «كي‌اف‌سي» در شرايطي شنبه شب و به صورت رسمي در يكي از خيابان‌هاي خلوت غرب تهران افتتاح شد كه مي‌توان آن را قدم اوليه‌اي براي آزمايش راه‌اندازي اين مجموعه در پايتخت دانست.  البته در حالي كه «كي‌اف‌سي»رسماً اعلام وجود كرده است، پيش بيني تكثير شعب آن در تهران و استان‌هاي ديگر دور از ذهن نيست. زيرا حدود چهار سال پيش يعني در سال 1390 نيز مديرعامل شركت مربوطه  در مراسم گشايش نخستين شعبه «كى اف سى» در ايران(كرج) اظهار داشت: «تا پايان سال جارى(90) تعدادى از شعب رستوران‌هاى زنجيره‌اى «كى‌‌اف‌سى» در تهران و شهرهايى چون تبريز، مشهد، شيراز، اهواز، بندرعباس، آمل و سنندج افتتاح مى‌شود.» وي تصريح كرد: «طبق برنامه و هدفگذارى‌هاى صورت گرفته، مقرر شده است تا پايان سال۹۱ تعداد شعب «كى اف سى » به ۱۰۰شعبه برسد و تا پنج سال آينده اين تعداد به ۵۰۰ شعبه افزايش پيدا كند.»
وی چنان حضور «كي‌اف‌سي»را عالي و موجه جلوه داده بود كه مدعي شده بود: «با گشايش شعبه‌هاى «كي‌اف‌سي»در فاز اول، به طور مستقيم و غيرمستقيم حداقل براى ۲۰ هزار نفر شغل ايجاد مى‌شود كه اين موضوع نقش مؤثرى در ايجاد اشتغالزايى در كشور دارد»!

به هرحال مشخص نيست چطور با وجود هزاران رستوران و فست‌فودي در پايتخت، «كي‌اف‌سي»مي‌تواند هزاران شغل ايجاد كند و جوانان بيكار را سر كار ببرد. شايد جمله ايجاد شغل خودش يك جمله سركاري باشد براي دلخوش كردن بيكاران.

حال سؤال اينجاست كه چرا بعد از لغو تحريم‌ها، اين رستوران‌ها و فست‌فودي‌ها هستند كه اينچنين براي حضور در ايران سر و دست مي‌شكنند. مگر امريكا فروش ساندويچ و همبرگر به ايران را هم تحريم كرده بود؟

يا شايد در ايران قحطي رستوران و ساندويچ‌فروشي و همبرگرفروشي آمده است كه امتياز آن را به اين رستوران زنجيره‌اي امريكايي مي‌دهند. به هر حال مردم منتظر درست شدن وضعيت اقتصادي كشور و حركت به سمت جلو هستند نه اينكه مرغ كنتاكي بخورند و سوسيس‌هايشان طعم سس امريكايي بدهد.



منبع: جوان

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار