ابوترابی فرد در پاسخ به انتقاد رسایی:

انتخاب اعضای کمیسیون‌ها براساس آیین‌نامه داخلی مجلس صورت می‌گیرد

نایب رئیس مجلس گفت: تا کنون اقدامی خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس در انتخاب اعضای کمیسیون‎های نظارتی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با استناد به بند یک ماده  218  آیین نامه داخلی مجلس گفت: برای انتخاب کمیسیون‌های تخصصی و یا مجلس شورای اسلامی ، کمیسیون ذی‌ربط موظف است تعداد دوبرابر مورد نیاز از نمایندگان داوطلب واجد شرایط را معرفی نمایدتا مجلس نسبت به انتخاب مورد نیاز اقدام نماید.  امروز بحث انتخاب عضو ناظر مجلس در شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی مطرح بود،‌ تعداد کاندیداها ظاهرا 2 نفر بودند.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت:  چند ماه پیش در زمان انتخاب عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات ، کمیسیون فرهنگی 2 نفر را به صحن مجلس معرفی کرد یکی بنده و دیگری آقای نبویان؛‌ در آن زمان رئیس محترم مجلس حدود 2 ماه انتخابات را به تأخیر انداخت و گفت: برداشت ما از آیین‌نامه این است که باید بیش از 2 نفر باشند و باید کمیسیون فرهنگی یک نفر دیگر را معرفی کند.

وی این سؤال را مطرح کرد که آیا نظر هیات رئیسه از آیین‌نامه تغییر کرده است؟ ما تغییر کرده‌ایم یا مجلس عضو شده است؟ چه اتفاقی رخ داده‌است؟ چگونه است در آن دوران که قرار بود یک نفر به عنوان ناظر در هیأت نظارت بر مطبوعات باشد و کمیسیون فرهنگی 2 نفر را معرفی کرده بود؛ اجازه برگزاری انتخابات را ندادند. حدود 3 ماه این موضوع به تأخیر افتاد تا کمیسیون فرهنگی شخص دیگری ار معرفی کرد ولی امروز در حالی که یک نفر عضو ناظر مطرح است و فقط 2 نفر معرفی شدند انتخابات برگزار می‌شود. البته این را هم باید بیان نمایم که انتخابات پیش از این با یک نفر هم برگزار شده‌است. گفته شده بود که یک نفر کاندیدا بوده و انتخابات برگزار شده است. من اشکال موضوع را می‌دانم اما تنها جهت ثبت در تاریخ این موضوع را بیان کردم.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد ، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر رسایی گفت: آنچه که هم اکنون انجام گرفته مطابق آیین نامه داخلی مجلس بوده‌است. دو برابر مورد نیاز بوده است و نماینده نیز از میان اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی باید باشد. کمیسیون‌های دیگر نیز می‌توانستند مشارکت داشته باشند. احتمال دارد انتخابات وقتی برگزار شده‌است که به کمیسیون‌های دیگر اطلاع رسانی نشده بوده است. اگر آن نماینده عضو ناظر است بتواند هریک از نمایندگان از هر کمیسیون بخواهد کاندیدا شود باید مهلتی برای آن تعیین کرد که همکارانی که مایل هستند اعلام کاندیداتوری نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار