ایران زمین/ 15

محو باران در ساحل چمخاله + تصاویر

ساحل چاف و چمخاله، نگین شهرستان لنگرود در استان گیلان است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان گیلان در شمال کشورمان، با داشتن حدود 40 رودخانه از سرسبزترین استان‌‌های کشورمان است.

محو باران در ساحل چمخاله

این استان به دلیل بهره‌مندی از طبیعتی غنی و نیز میراث فرهنگی و تاریخی‌اش از قطب‌های گردشگری کشورمان به شمار می‌رود که طبق برخی آمارهای منتشر شده در سال 2013 میلادی، سالانه حدود بیش از 5 میلیون گردشگر را جذب خود می‌کند.

محو باران در ساحل چمخاله

در میان مناطق مختلف و زیبای گردشگری در استان گیلان، شهر ساحلی لنگرود از زیبایی خاصی برخوردار است. 


نام این شهرستان ترکیبی از دو واژه لنگر و رود است و از آنجا که لنگر به معنای سکون و آرامش است می‌توان گفت که لنگرود به معنی رود آرام است که با توجه به رود جاری در این شهرستان که جریانی آرام دارد، نامگذاری بامسمایی به نظر می‌رسد.

محو باران در ساحل چمخاله

جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و مکان‌های دیدنی زیادی در شهرستان لنگرود وجود دارند که در میان آن‌ها ساحل چمخاله در شمال آن زیبایی بی‌نظیری دارد و همواره مورد توجه مسافران و گردشگران واقع شده است، در ورودی لنگرود بعد از امام زاده سید محمد، راهی فرعی به سمت شمال وجود دارد که مستقیم به چمخاله می‌رسد و فاصله‌اش تا لنگرود حدود 10 کیلومتر است.

محو باران در ساحل چمخاله

در واقع شهرستان چاف و چمخاله، شهری توریستی است که به علت قرار گرفتن قسمت اعظم زمین‌های آن در کنار دریا از دوران گذشته مورد توجه ویژه گردشگران بوده است و پس از انزلی دومین منطقه گردشگری و نیز ساحل فعال در استان گیلان محسوب می‌شود.

محو باران در ساحل چمخاله

یکی از دلایل زیبایی و معروف شدن چمخاله رودخانه آن است. این رودخانه که یکی از پرآب‌ترین رودهای ایران است از وسط چمخاله گذشته و به علت شیب کم محیطی تالابی را به وجود آورده است. عمق این رودخانه در بعضی از قسمت‌های آن به 6 متر می‌رسد. ظاهرا در گذشته‌ای نه چندان دور، رودخانه فوق محل عبور کشتی‌های ایرانی و روسی بوده است.

محو باران در ساحل چمخاله

این منطقه یکی از بهترین سواحل ماسه‌ای ایران را دارد که مسیر دسترسی به آن با درختان توسکا احاطه شده است.

در حال حاضر چندین هتل با امکانات متنوع در این منطقه احداث شده‌اند اما متأسفانه ساخت و ساز این هتل‌ها نیازمند نظارت بیشتری است. چرا که برخی از بناهای موجود، براساس اصول صحیح معماری ساخته شده‌اند و گسترش آن‌ها ممکن است موجب آسیب رسانی به ظرفیت گردشگری این منطقه شود. 

محو باران در ساحل چمخاله


گزارش از زهرا علی‌اکبرلو
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/

 

 

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۴
کشتی مدفون شده در حاشیه رودخانه له له رود از توابع رودسر را دریابید قبل از اینکه در سیلاب بعدی دوباره از نظرها پنهان گردد.
آخرین اخبار