محمود عباس: صلح در فلسطین جز با پایان اشغالگری اسرائیل محقق نمی‌شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد اقدامات رژیم صهیونیستی درخصوص مسجد‌الاقصی، می‌تواند شرایط را به شدت بحرانی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از "الحدث"؛ "محمود عباس" -رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین- در سخنانی در مقر شورای حقوق بشر در "ژنو" گفت: "رژیم اشغالگر اسرائیل، این روزها خطرناکترین تجاوزات را علیه حقوق بشر اعمال می‌کند. وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی، دخالت فوری و قوی جامعه بین‌الملل را می‌طلبد."

"محمود عباس افزود: "صلح در فلسطین جز با پایان اشغالگری اسرائیل براساس قوانین بین‌المللی محقق نخواهد شد. سالهاست که نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس هشدار داده‌ایم. تجاوزات شهرک نشین‌ها، نزاع سرزمین های اشغالی را از نزاعی سیاسی به نزاعی دینی مبدل می کند."

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: " اقدام رژیم صهیونیستی به تغییر وضیعیت در مسجد الاقصی، می‌تواند شرایط را به شدت بحرانی کند."


عباس گفت: اسرائیل به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی بالاتر از قانون است. این رژیم بدون هیچ مانعی قوانین بین‌المللی و حقوق بشری را نقض می‌کند. به شهرک‌نشینان اجازه می دهد با حمایت سربازانش به شهروندان فلسطینی تجاوز کنند. هرآنچه در سرزمین های فلسطینی جریان دارد، از اقدامات اسرائیل ناشی شده است.‎ پذیرش شرایط کنونی ممکن نیست.

وی افزود: به سازمان ملل آمده‌ام و برای شما از جانب ملتی که به آزادی چشم دوخته است پیام آورده ام. جنایت‌های اسرائیل از جنایت‌های جنگی و ضد بشری هم فراتر است. به مقاومت مسالمت آمیز مردمی خود علیه اشالگری پایبند هستیم. با تمام امکانات به دفاع از مردم خود ادامه می دهیم. از هموطنان خود می خواهیم متحد و هوشیار باشند.

محمود عباس اعلام کرد: اسرائیل باید شهرک سازی‌های غیر قانونی خود را متوقف کند. مذاکره بدون پیان دادن به اشغالگری بی فایده خواهد بود. از شورای امنیت می خواهیم مصونیتی را برای ملت ما از اشغالگری تعریف کند.‎ ما دیگر نمی توانیم به صورت یک طرفه به توافقات خود با اسرائیل متعهد باشیم.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار