ایران به مرکز ثقل مطالعات جمعیتی در خاورمیانه و آسیا تبدیل می‌شود

رئیس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت گفت: در راستای عمل به سند سیاست های جمعیتی، سند راهبردی مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور تدوین شده و در هفته ملی پژوهش و فناوری رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهم نامه همکاری میان موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور و موسسه تحقیقات جمعیت دانشگاه کویینزلند استرالیا امضا شد.

محمدجلال عباسی، رئیس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به حضور اعضای هیات علمی این در کنفرانس های علمی بین المللی و انتشار مقالات در مجلات علمی پژوهشی، گفت: در صدد هستیم همکاری مشترک با موسسات تحقیقاتی معتبر دنیا را در چارچوب دیپلماسی علمی کشور گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: با هدف انتقال دانش فنی و افزایش سطح مطالعات جمعیتی در کشور، علاوه بر تحقیقات جمعیت دانشگاه کویینزلند، در آینده نزدیک شاهد امضای تفاهم نامه و همکاری مشترک با موسسات مطالعات جمعیتی شانگهای، اتریش و دانشگاه حاجت تپه آنکارا خواهیم بود.

عباسی با اشاره به پتانسیل بالای موسسه تحقیقات جمعیت دانشگاه کویینزلند به ویژه در زمینه تکنیک های مطالعاتی و مطالعات مهاجرت گفت: با همکاری این موسسه، ایران به مرکز ثقل مطالعات جمعیتی درخاورمیانه و کل آسیا تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه تحولات عظیمی در جمعیت ایران رخ داده است، حضور چند میلیون مهاجر خارجی و روند گسترده مهاجرت داخل کشور را موضوع مهمی دانست که باید در سطح بین المللی مورد مطالعه قرار گیرد.

رئیس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور افزود: در راستای عمل به سند سیاست های جمعیتی کشور ابلاغی مقام معظم رهبری، سند راهبردی مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور تدوین شده و در هفته ملی پژوهش و فناوری رونمایی می شود.

در ادامه مارتین بل، رئیس موسسه تحقیقات جمعیت دانشگاه کویینزلند استرالیا ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های علمی بین الملی و اجرایی شدن این تفاهم نامه گفت: امیدوارم تا کمتر از یک سال آینده، گزارش همکاری مشترک دو طرف منتشر شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار