رادیوی بیست روزه اربعین راه اندازی می‌شود

معاونت صدا به مناسبت نزدیک شدن به اربعین حسینی و به قصد پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به راهپیمایی بزرگ این روز، رادیو «اربعین» را راه اندازی می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ معاونت صدای جمهوری اسلامی به منظور اطلاع رسانی همه جانبه از موضوع اربعین و تجمع عظیم اربعین، یک موج رادیویی جدید را معرفی می کند.

«رادیو اربعین» قرار است همه اخبار و اطلاعات و مطالب مربوط به این تجمع میلیونی را به مخاطبانش ارائه کند.

رضا کوچک‌زاده مدیر این شبکه رادیویی است. وی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی جزئیاتی را درباره عملکرد و برنامه‌های این رادیو ارائه کرده است.

معاونت صدا با هدف پوشش همایش بزرگ اربعین حسینی «رادیو اربعین» را راه اندازی می‌کند.

به گفته مدیر شبکه اربعین این شبکه رادیویی با رویکرد اطلاع رسانی راه اندازی خواهد شد.  از 18 روز قبل از اربعین یعنی از 23 آبان به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد و 2 روز بعد از همایش بزرگ اربعین حسینی به کار خود پایان می‌دهد.

تبدیل اربعین حسینی به یک مناسک مهم سیاسی – مذهبی با حضور گسترده و میلیونی عاشقان حسینی طی چند سال گذشته سبب شده است تا این رویداد تاریخی ابعاد جدیدی به خود گرفته و اقتضائات خاص خود را می‌طلبد. لذا معاونت صدا با هدف تعمیق ابعاد معرفتی و هویت‌مند کردن اربعین حسینی اقدام به تاسیس رادیویی مجزا جهت پوشش دادن آن نماید.

آقای کوچک زاده تهمتن در خصوص ساعت پخش برنامه های این شبکه هم گفت که برنامه های این شبکه رادیویی با هدف پوشش مناسب ابعاد مفهومی و کلیه اخبار و اطلاعات مربوط به این مناسک بزرگ به صورت 24 ساعته پخش خواهد شد.

به گفته وی «رادیو اربعین» در زمینه مسائل اجرایی به انعکاس خدمات دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان به زائربن اقدام خواهد کرد تا تلاش‌هایی را که این دستگاه‌ها برای سفر راحت، ایمن و آرام زائرین بر عهده دارند و نکاتی را که در سفر به اطلاع‌رسانی نیاز دارد پوشش دهد.

مهمترین بخش‌های فرهنگی برنامه‌های رادیو اربعین بهره‌گیری موثر و فراگیر از بازخوانی و روایت امروز  زائرین اربعین حسینی از این رویداد عظیم است که می‌تواند به تعمیق ابعاد مناسکی رویداد اربعین از ابعاد سیاسی و اجتماعی بیانجامد.

ارائه تصویری دقیق از حضور عظیم عاشقان حسینی در این مناسک و اهداف سیاسی و اجتماعی قیام حضرت اباعبدالله (ع) در فضای سیاسی و بین المللی کنونی نیز می تواند به درک عمیق تر رویداد اربعین کمک کند.

تلاش برای ایجاد فضاسازی عرفانی و تربیتی با بهره گیری از نکات کارشناسی و مراثی و مدایح مناسب نیز که در فضایی هنرمندانه ارائه خواهد شد می تواند این رادیو را به همراهی مناسب برای زائران اربعین حسینی تبدیل کند.

مبنا و رویکرد اساسی این رادیو در بحث اطلاع رسانی نیز متکی بر انگیزه های معنوی و خدمتگزاری مناسب برای زائران بوده که خود واجد تاثیرات فرهنگی است.

البته تاسیس این رادیو واجد اهداف مدیریتی نیز هست که بیشتر مبتنی بر مدیریت بحران است و تلاش دارد با نگاهی راهبردی ابزاری در خدمت مدیریت جامع ستاد عالی همایش اربعین باشد.

آقای کوچک زاده در خصوص چگونگی ارتباط و تعامل مخاطبان  با این شبکه رادیویی هم گفت که مخاطبان هم از طریق سامانه پیام کوتاه شبکه می توانند پیام خود را ارسال کنند و هم از طریق شماره تلفنی که از طریق برنامه های شبکه اعلام خواهد شد، پیام های صوتی خود را برای پخش ارسال کنند. ضمن اینکه تعدادی از گزارشگران این شبکه هم که برای پوشش مراسم به کربلا اعزام می شوند در طول مسیر راهپیمایی و همراه با زائرین گرامی گفتگوهایی با آن‌ها خواهند داشت . شماره‌های ارتباطی متعاقبا اعلام خواهد شد.

این شبکه رادیویی برای ارتباط نزدیکتر با همایش بزرگ اربعین حسینی از تعدادی استودیوی مستقر در کربلا و نجف هم استفاده خواهد کرد که تیم‌های اعزامی برنامه‌ساز شبکه در این استودیوها مشغول فعالیت برنامه‌سازی خواهند بود. ضمن اینکه مجریان و گزارشگران این شبکه نیز از طریق  فرستنده‌های سیار، طول مسیر راهپیمایی را پوشش خواهند داد تا ان‌شاالله تمامی اخبار و اطلاعات و مطالب مربوط به این تجمع میلیونی به مخاطبان این شبکه رادیویی به صورت مطلوبی ارائه شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار