مظفر:حل مشکل مسکن توجه به بافت‌های فرسوده است

معاون نظارت و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از آنجایی که ما زمین کم داریم و نمی‌توانیم در تهران و شهرهای بزرگ زمین را برای نیازهای مسکن مردم تأمین کنیم ،باید برای حل مشکل مسکن به بافت‌های فرسوده توجه کنیم.

مظفر:حل مشکل مسکن توجه به بافت‌های فرسوده استحسین مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارکرد: امروزه برای حل مشکل مسکن باید به بافت‌های فرسوده نیز توجه زیادی داشته باشیم زیرا ما زمین کم داریم و نمی‌توانیم در تهران و شهرهای بزرگ زمین را برای نیازهای مسکن مردم تهیه کنیم ، همچنین خانه‌های مخروبه کوچک و در معرض آسیب فراوان است، پس بهتر است که ما به جای این که زمین‌های دیگری را در اطراف یک شهر بزرگ طراحی و راه اندازی کنیم، همین بافت‌های فرسوده را با یکدیگر یکی و به صورت آپارتمان‌سازی کنیم که فضا بزرگ‌تر و شیک‌تر و نیز تأمین مسکن متوقف شود.

وی در ادامه گفت: با یکی کردن و آپارتمان‌سازی بافت‌های فرسوده تعداد واحدهای بیشتری برای کسانی که تک واحدی هستند، تأمین می‌شود و نیز در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، کوچه‌ها قابل تردد، فضا دل‌نشین‌تر و امکان دسترسی برای کمک بیشتر می‌شود.

مظفر تصریح کرد: شاید آپارتمان‌سازی بافت‌های فرسوده ارزان‌تر نیز شود زیرا که زمین‌های داخل شهر متعلق به خود افراد است و پول زمین را نمی‌دهند، فقط پول ساخت واحدهایی را که بین آن‌ها تقسیم شده است، می‌پردازند و منازل این افراد تمیزتر، بزرگ‌تر و با فضای مناسب‌تری تهیه می‌شود.

وی افزود: در مورد بافت‌های فرسوده کم‌توجهی شده ولی باید حتماً مکانیزمی برای تأمین وام و تسهیلات برای سازندگان، صاحب‌خانه‌های بافت‌های فرسوده ایجاد و سهولت برای دادن مجوز برای احداث بدون دریافت هزینه‌های سنگین فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار