افزایش تعرفه کاغذ کتابفروشی‌ها را انباری می‌کند

یک ناشر می‌گوید همین امروز هم فضای مجازی تأثیر منفی‌اش را بر فروش کتاب گذاشته و با افزایش قیمت کاغذ ضربه سختی می‌خوریم.

قاسم صرافان، مدیر مسئول انتشارات «سوره‌های عشق» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مسئله افزایش تعرفه‌های واردات کاغذ گفت: انتشارات «سوره‌های عشق» در زمان ارزانی کاغذ هم با مشکل فروش کتاب روبرو بود و این مسئله با افزایش قیمت کاغذ، تشدید خواهد شد.

وی افزود: گاهی کتابی را با 40 تا 50 درصد تخفیف برای فروش عرضه می‌کنیم اما استقبالی از آن نمی‌شود. هم‌اکنون استقبال از نرم‌افزار‌ها و فضای مجازی بر روی میزان فروش کتاب تأثیر گذاشته است و حالا افزایش تعرفه واردات کاغذ و افزایش قیمت آن، کتابفروشی‌ها را در آینده به انباری تبدیل خواهد کرد.

مدیر مسئول انتشارات «سوره‌های عشق» با اشاره به هزینه چهار تا پنج میلیونی یک کتاب حدود 100 تا 120 صفحه‌ای در حال حاضر، بیان کرد: هم‌اکنون نیز ناشر برای به دست آوردن اصل پولی که جهت چاپ کتاب صرف کرده است، با مشکل مواجه می‌شود. افزایش قیمت تعرفه واردات کاغذ، می‌تواند ضربه سختی به صنعت چاپ کشور وارد کند. به خصوص اگر این افزایش قیمت‌ها غیر کارشناسی باشد. افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت کاغذ برای ناشران قابل تحمل خواهد بود. اما افزایش بیش از این مقدار به نفع ناشر، نویسنده و مردم نخواهد بود.

نظری ادامه داد: امروزه مشکل فروش کتاب تنها با یک طراحی جلد زیبا برطرف نمی‌شود. به دلیل آنکه امروزه مردم بیشتر به فکر هزینه‌های زندگی خود هستند. در صورتی که قیمت کاغذ افزایش بیشتری پیدا کند، با مشکل بیشتری در زمینه فروش کتاب روبرو خواهیم بود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.