اصفهان؛

پاکت نامه ایرانیان منقوش به تمبر ملی سیلک و غیاث الدین جمشید کاشانی می شود

شهردار کاشان از چاپ تمبر ملی یادبود اشیای زیر خاکی سیلک و آثار غیاث الدین جمشید کاشانی خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید محمد ناظم رضوی گفت: درخواست چاپ تمبر یادبود اشیای زیر خاکی سیلک کاشان (تمدن هفت هزارساله) و آثار غیاث الدین جمشید کاشانی از طریق شهرداری کاشان در نامه ای به شماره 222430/25 در تاریخ 22 دیماه 93 به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شده بود.

وی، رونمایی از این دو تمبر ملی در نخستین همایش ملی کاوش های باستان شناسی منطقه کاشان در دانشگاه کاشان را یادآورشد و افزود: این دو تمبر ملی هر کدام در دو قطعه طراحی و چاپ شده است.

به گفته وی،کاشان شهرستانی تاریخی گردشگری با مفاخر و مشاهیر برجسته،آثار و ابنیه و اماکن ارزشمندی در عرصه های مختلف است که شناسایی آن در سطح ملی و بین المللی از طریق راه های مختلف فرهنگی هنری از اهداف چاپ تمبر سیلک و آثار غیاث الدین جمشید کاشانی است.

شهردار کاشان، با تاکید بر بازشناسی تاریخچه و پیشینه کهن و ارزشمند کاشان در تاریخ، تمدنف فرهنگ و هنر افزود: این شهرستان دارای یکهزار و 700 تاریخی شناسایی شده واجد ارزش تاریخی است که تا کنون بیش از 318 اثر آن به ثبت رسیده است.

ناظم رضوی، ثبت مهارت بافت سنتی فرش کاشان و آیین قالیشویان مشهد اردهال در میراث معنوی را تاکید کرد و گفت: باغ تاریخی فین کاشان نیز از جمله ابنیه ارزشمند است که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

وی در پایان تصریح کرد: آخوند کاشی، ابوالرضا راوندی، نراقیین، ملا حبیب الله شریف کاشانی، بابا افضل الدین مرقی، غیاث الدین جمشید کاشانی، فیض کاشانی، قاضی اسدالله، محتشم کاشانی، کمال الملک، آیت الله علوی، آیت الله غروی، سپیده کاشانی و سهراب سپهری از معاصرین چهره های نام آشنا و برجسته کاشان در حوزه های مختلف علم، ادب، فقه، هنر ، عرفان، شعر ، حکمت و فلسفه هستند که معرفی و شناسایی هر چه بهتر و بیشتر آنها به جامعه به ویژه نسل جوان ضروری است.

انتهای پیام/  س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.