فعال لیبیایی: گفتگو تنها راه پایان دادن به بحران لیبی است

عضو تیم گفتگوی کنفرانس ملی لیبی گفتگو و رسیدن به راه حل سیاسی منصفانه را تنها راه پایان دادن به بحران در این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرحمن السویلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره تلاش ها برای حل بحران در لیبی گفت: امروز لیبی با وضع بسیار دشواری روبروست و به تصمیمات مهمی برای از بین بردن مصائب ملت لیبی نیازمندیم. باید آشتی ملی در کشور برقرار شود و باید از تحقق راه حل سیاسی واقعی در لیبی حمایت کنیم که از حداقل شرایط موفقیت برخوردار باشد.

وی افزود: گروه های لیبیایی برای خروج از بحران فاجعه بار به توافق ملی نیازمندند. این بحران نزدیک است که به اصول و اهداف انقلاب هفدهم فوریه لیبی آسیب بزند. ما با قدرت به تلاش های خود در مسیر راه حل سیاسی ادامه می دهیم. تنها از طریق این راه حل است که می توانیم به بحران در لیبی پایان بدهیم.

السویلی تاکید کرد: در این مسیر گفتگوهای زیادی صورت گرفته است. گفتگو گزینه راهبردی و اصولی ماست تا به راه حل سیاسی برسیم. همه می دانند دو طرف اصلی در لیبی شامل مجلس نمایندگان و کنگره ملی با یکدیگر مشکل دارند. در هر یک از دور این گفتگوها تلاش کردیم به یک راه حل توافقی و عادلانه برسیم که از حداقل شرایط موفقیت برخوردار باشد.

وی یادآور شد: متاسفانه در ابتدا برخی از طرف ها با خودرایی رفتار می کردند تا راه حل سیاسی محقق نشود. باید در رسیدن به این راه حل و توافق منصفانه رفتار کنیم. هیچ یک از دو طرف نمی توانند نظرات خود را بر طرف مقابل تحمیل کنند. رسیدن به رفاه، امنیت و شکوفایی در لیبی نیازمند رسیدن به توافق منصفانه است و گفتگو میان گروه های لیبیایی نیز رسیدن به این توافق است.

وی افزود: ما طی این گفتگوها توانستیم به نتایج مهمی برسیم. در پیش نویس توافقی هفتم به توافقاتی در عرصه قانونگذاری رسیدیم. مشکل کنونی این است که برخی از طرف ها احساس می کنند در عرصه قانونگذاری، توازنی وجود ندارد تا این پیش نویس از رضایت همه طرف ها به ویژه کنگره ملی برخوردار شود.

عضو تیم گفتگوی کنفرانس ملی لیبی در ادامه گفت: این که پارلمان همه قدرت قانونگذاری را در لیبی در اختیار داشته باشد مورد پذیرش نیست. دادن اختیارات کامل قانونگذاری به مجلس نمایندگان به این معناست که یک طرف در لیبی پیروز و طرف دیگر شکست خورده است.

وی در پایان اظهار داشت: بحران کنونی در لیبی نشان می دهد که همه طرف ها در مواضع خود درجا زده اند و هیچ یک از طرف ها قادر به پایان دادن به بحران در کشور به سود خود نیست و به این دلیل توافق کردیم از طریق گفتگو به راه حلی برسیم. ما گزینه ای جز رسیدن به راه حل سیاسی نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار