تلاش برخی برای ترساندن مردم و بسترسازی حضور دشمن در کشور کاملا مصداق دارد

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: کسانی هستند که در جهت رسیدن دشمن به کشور بسترسازی می‌کنند.

به  گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما از اظهارات اخیرتان در خصوص آن دسته از جاسوسانی که با حرف‌ها و اقدامات‌شان زمینه حضور دشمن را فراهم می‌کنند، وزیر امور خارجه یا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یا خیر، گفت: مسلما نظرم به این فردی که نام بردید نبوده است.

وی به بخشی از اظهارات خود در این رابطه اشاره کرد و گفت: نفوذ دشمن و بسترسازی برای حضور دشمن در کشور از دو طریق انجام می‌شود. روش نخست از طریق جاسوسی اصطلاحی که در این روش افرادی که مواجب بگیر و مستمری‌بگیر دشمن هستند، اخبار طبقه‌بندی شده را مکتوب یاغیرمکتوب در اختیار دشمن قرار می‌دهند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که بستر را برای حضور دشمن فراهم می‌کنند اما جاسوس اصطلاحی نیستند و ضررشان بیش از ضرر دسته اول است.

اژه‌ای افزود: این دسته کسانی هستند که مواجب‌بگیر نیستند  اما کاملا در جهت رسیدن دشمن به کشور بسترسازی می‌کنند. اینها کسانی هستند که سعی می‌کنند قدرت دشمن را به رخ دوست بکشند و او را بزرگ جلوه دهند و مردم خود را از دشمن بترسانند. اینها سعی می‌کنند دشمنی دشمن را کمرنگ جلوه دهند و یا اینکه می‌گویند آمریکا دیگر  دشمن بزرگ نیست.

وی با بیان اینکه همه می‌دانند آمریکا از کودتای 28 مرداد تا امروز چه جنایت‌هایی را انجام داده است، گفت: منظورم از این اظهارات یک امر کلی بود و به هیچ شخص خاصی از جمله وزیر امور خارجه نبود اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که آیا این اظهارات در کشور ما مصداق ندارد؟ قطعا مصداق دارد و ما در کشور کسانی را داریم که هم جاسوس اصطلاحی هستند و هم کسانی که راه را برای دشمن باز می‌کنند.

سخنگوی قوه‌قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به تصویب قانون رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیا اقدامات لازم از سوی دستگاه قضایی برای رسیدگی به اموال مسئولان صورت گرفته است یا خیر، گفت: این قانون هنوز نهایی نشده و در صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت مطرح رسیدگی است و فعلا دستگاه قضایی وظیفه‌ای ندارد و به طور قطع پس از تصویب قوه قضاییه به وظایف خود عمل می‌کند.

منبع :تسنیم

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار