شیراز؛

زنان محور سلامت خانواده ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آستانه هفته ملی سلامت بانوان ایرانی، گفت: زنان محور سلامت خانواده ها هستند که با ارائه دهندگان خدمات سیستم سلامت همکاری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر محسن مقدمی، گفت: نقش های همسری و مادری بانوان، به عنوان دو نقش خانوادگی، دو شغل بی بدیل تکوینی زنان در منطق الهی است که امنیت و سلامت روانی بشر را در درون خانواده تضمین می کند و کسی جز همسران و مادران نمی تواند این رسالت را بر عهده گیرد.

وی با اشاره به انتخاب شعار "زن قلب خانواده" برای هفته ملی سلامت بانوان ایرانی سال 94، اظهار کرد: اهمیت سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، زنان محور سلامت خانواده، یار و همکار ارایه دهندگان خدمات در سیستم سلامت هستند و بخش مهمی از فعالیت های مربوط به خودمراقبتی و مراقبت در منزل به عهده آنان است.

دکتر مقدمی با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن تمام ابعاد سلامت خانواده از ناتوانی و مرگ و میر مادران، افزود: با توجه به یادگیری رفتار در خانواده و نقش مادران در شبکه یادگیری اجتماعی، آثار رفتارهای زنان و مادران بر جنبه های مختلف سلامت و بیماری و تاثیر آن در فرهنگ رفتاری همه اعضای خانواده غیر قابل انکار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری همایش هفته ملی سلامت بانوان در شیراز خبر داد و تصریح کرد: همایش "زن قلب خانواده" در روز هجدهم مهرماه، با حضور کارکنان زن ساختمان مرکزی، داوطلبان متخصص ادارات و مراقبان سلامت، در سالن 22 بهمن ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با هدف ارتقای آگاهی سلامت بانوان در خصوص مشکلات شایع در زنان برگزار می شود.

وی یادآور شد: روزشمار این هفته، به ترتیب روز نخست سلامت زنان، سلامت نسل امروز و آینده، روز دوم سلامت زنان، سلامت خانواده ها، روز سوم شادابی زنان، شادکامی خانواده، نشاط اجتماعی، روز چهارم سلامت قلب زن، سلامت قلب خانواده، روز پنجم محیط کار سالم، سلامت زنان شاغل، روز ششم جامعه سالم، سلامت اجتماعی زنان و روز هفتم زنان سالم، پیشگامان مراقبت از خود و اعضای خانواده است.

هر ساله هفته آخر مهرماه به عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایرانی برگزیده شده که امسال با توجه به تقارن هفته پایانی مهرماه با ایام عزاداری سالار شهیدان حسین بن علی (ع)، برنامه های این هفته شعار " زن؛ قلب خانواده " به شانزدهم تا بیست و دوم مهرماه تغییر یافته است.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: زنان ، یاوران ، خدمات ، سلامت ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.