همدان؛

فعالیت 400 واحد صنفی چلوکبابی در همدان

رئیس اتحادیه چلوکباب همدان از فعالیت 400 واحد صنفی زیر نظر اتحادیه چلوکبابی در همدان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازهمدان؛ ایرج جعفری  با بیان اینکه اتحادیه چلوکبابی دارای پنج رسته است اظهار کرد: تالار پذیرایی، چلوکبابی درجه یک، چلوکبابی درجه دو، تهیه غذا، چایخانه و سفره‌خانه از رسته‌های زیرنظر این اتحادیه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 400 واحد صنفی زیر نظر اتحادیه چلوکبابی دارای پروانه هستند و صدور پروانه برای تعدادی دیگر در دست اقدام است.

رئیس اتحادیه چلوکبابی همدان با بیان اینکه تهیه مواد اولیه واحدهای صنفی در اختیار اتحادیه نیست افزود: ادارات ناظر بر مقدار و کیفیت مواد و گوشت مصرفی در این واحدها دامپزشکی و سازمان بهداشت است.

وی به بازرسی‌های مستمر اتحادیه از واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: گوشت و مواد استفاده شده در غذاهای مختلف به نوع غذا بستگی دارد.

جعفری بیان کرد: تالارهای پذیرایی زیر نظر اتحادیه به ممتاز، درجه 2 و درجه یک تقسیم می‌شوند که واحدهای ممتاز بر روی کیفیت تأکید دارند.

وی به تداخل بین واحدهای صنفی زیر نظر اتحادیه و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این تداخل باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه ایجاد پروانه می‌شود.


رئیس اتحادیه چلوکباب همدان با اشاره به اینکه برای همدان نقشه جامع و تفصیلی تعریف نشده است تأکید کرد: همدان به عنوان منطقه گردشگری شناخته می‌شود ولی هنوز طرح تفصیلی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در حاشیه شهرها و مکان‌های گردشگری زیرساخت‌های لازم ازجمله آب، گاز، سیستم فاضلاب وجود ندارد و همین امر باعث می‌شود کسی برای سرمایه‌گذاری به حاشیه شهرها نرود.

جعفری تصریح کرد: در همدان با وجود شعارهای گردشگری زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگران وجود ندارد.

وی بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار باید این امر به صورت کلان و در عالی‌ترین سطح استانی مورد بازنگری و بررسی قرار بگیرد.


رئیس اتحادیه چلوکباب همدان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در داخل شهر توجیه اقتصادی ندارد، اضافه کرد: یکی از مشکلات واحدهای صنفی اتحادیه چلوکباب نبود زیرساخت‌های لازم در حاشیه شهر و نبود توجیه اقتصادی در داخل شهر است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.