یکی از حجاج انگلیسی: اداره حج نباید در انحصار سعودی ها باشد

یکی از حجاج انگلیسی نجات یافته در فاجعه منا تاکید کرد: اداره حج نباید در انحصار سعودی ها باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ،محمد الموسوی، یکی از حجاج انگلیسی نجات یافته در فاجعه منا در گفتگو با خبرنگار این شبکه در لندن درباره این فاجعه گفت: همه چیز با دوربین های مداربسته ضبط شده است. 

مسئولان سعودی می دانند که هیچ کدام از حجاج در این قضیه مقصر نبوده است، اما آنها می خواهند بر کوتاهی خود در این رخداد سرپوش بگذارند. 

آنها دچار سوء مدیریت شدند. متاسفانه مسئولان عربستان سعودی هیچ ارزشی برای جان حجاج قائل نیستند.

محمد الموسوی تاکید کرد: این اتفاق نتیجه بسته شدن مسیر حجاج به دست مقامات سعودی بود زیرا کاروانی از خودروهای حامل یکی از شاهزاده های سعودی و همراهانش می خواستند از آن مسیر عبور کنند. این کار باعث فشردگی جمعیت و له شدن مردم زیر دست و پا شد. 

البته این نجات یافته از واقعه منا معتقد است بسیاری از مردم در نتیجه نرسیدن امداد پزشکی جان خود را از دست دادند.

محمد الموسوی گفت: مسیر حرکت حجاج بسته شد در نتیجه بسیاری از حجاج جایی نداشتند بروند و همین باعث ازدحام و برخورد حجاجی شد که از دو جهت مخالف می آمدند. متاسفانه پس از حادثه ما هیچ آمبولانس و کمکهای اولیه و کمکی ندیدیم.

الموسوی تاکید کرد: هیچ اعتمادی به تحقیقات حکومت سعودی درخصوص این حادثه ندارد و باید به انحصار سعودی ها بر حج پایان داده شود و مسئولیت برگزاری مراسم حج باید با مشارکت همه کشورهای مسلمان باشد.
 
محمد الموسوی گفت: من نمی گویم سعودی ها باید کنار گذاشته شوند. بلکه باید همکاری وجود داشته باشد و باید دیگر کشورهای مسلمان نیز در برگزاری این مراسم مشارکت کنند و نباید این مسئله در انحصار سعودی ها باشد.

در واقع باید مسئولیت مشترکی برای جهان اسلام باشد و این مراسم بزرگ اسلامی را با همکاری همه کشورهای مسلمان اداره شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار