اصفهان؛

استقرار پایگاه امداد هوایی در مراسم قالیشویان مشهد اردهال

برای نخستین بار پایگاه امداد هوایی با هماهنگی های انجام شده بین اورژانس کاشان ، مدیریت بحران شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان قم در مراسم قالیشویان مشهد اردهال مستقر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا مومنیان سرپرست فرمانداری کاشان در جمع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: شکوه مراسم قالیشویان که هر ساله در هفته دوم و سوم مهرماه در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود ایجاب می کند تا کلیه مباحث این خیل عظیم زوار مشتاق به نحو شایسته مدیریت شود و استقرار این پایگاه در روز مراسم بر اساس این نگرش است.

وی افزود: در این مراسم، بالگرد امدادی استان قم به عنوان نزدیک ترین پایگاه امداد هوایی با آمادگی کامل در پایگاه امداد هوایی مشهد اردهال مستقر شد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان یادآور شد: با استقرار پایگاه امداد هوایی در منطقه این فرصت در اختیار امدادگران قرار می گیرد تا برای انتقال مصدوم در کمترین زمان ممکن و بیشترین تعداد اقدام نمایند به نحوی که امکان انتقال همزمان 6 مصدوم فراهم می شود.

وی ابراز کرد: زمان انتقال مصدوم از این پایگاه امداد هوایی به مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و یا دانشگاه علوم پزشکی قم کمتر از 20 دقیقه است و کاهش زمان انتقال با توجه به ترافیک ایجاد شده در روز مراسم امری ضروری و حیاتی است.

مومنیان تصریح کرد: ستاد برگزاری مراسم قالیشویان از ماهها پیش تلاش کرده با بررسی همه جوانب برگزاری با شکوه این مراسم مشکلات احتمالی را مرتفع کرده و شرایطی فراهم کنند تا عزاداران و زوار با شرایط مناسب به آستان مقدس مشرف شده و از برکات معنوی این فضای روحانی بهره مند شوند.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده ایجاد کنارگذر مشهد اردهال است که به خوبی توانست بار ترافیکی که متوجه اطراف آستان بود کاهش داده و رفت و آمد زائرین حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) را تسهیل کند. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.