پنالتی های استقلال، سوژه جوک های پرسپولیسی ها

داوری های لیگ برتر حسابی سر و صدا به پا کرده است. اشتباهات متوالی داوران در مسابقات لیگ و اعتراض های بازیکنان و مربیان باعث شده قضاوت های داوران تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی فدراسیون فوتبال تبدیل شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، در این میان معمولا اشتباهاتی که در مسابقات تیم های پرطرفدار اتفاق می افتد، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. مخصوصا اشتباهات داوری در مسابقاتی که پرسپولیس یا استقلال یک طرف آن هستند، بسیار به چشم می آید چون اگر اشتباه داوری به سود استقلال یا پرسپولیس باشد، حریف اعتراض می کند و اگر به ضرر استقلال یا پرسپولیس باشد، اعضای این دو تیم بزرگ همه جانبه اعتراض می کنند تا توجه همه اهالی ورزش به این ماجرا جلب شود.

اما اخیرا یک اتفاق جدید در فوتبال ایران رخ داده و آن، نقش آفرینی هواداران در این ماجراست. معمولا وقتی داور به ضرر استقلال یا پرسپولیس سوت می زد، هواداران آن تیم ناراحت می شدند و اگر هم اعتراضی داشتند، آن را هر جا که می توانستند بروز می دادند. اما اخیرا وقتی داور به سود یکی از این دو تیم سوت می زند، هواداران تیم رقیب وارد صحنه می شوند و به اشتباه داور واکنش نشان می دهند. به این صورت که اشتباهات داوری به سود تیم حریف را بزرگ می کنند و طوری جلوه می دهند که انگار تیم حریف تمام امتیازاتش را از اشتباهات داوری دارد.

حالا هم استقلال به خاطر اشتباه داور بازی اش با راه آهن، سوژه پرسپولیسی ها شده و آن ها جوک های زیادی برای آبی پوشان ساخته اند. یکی از این جوک ها این است: «بهترین اسطوره باشگاه استقلال معرفی شد؛ کسی که هر وقت تیم عقب بوده تو عرض چند دقیقه از شکست پیروزی می ساخت؛ داور...»

«از ورزشگاه آزادی خبر رسیده مظلومی می خواسته رو نیمکت بشینه افتاده، داور پنالتی گرفته.» این هم یکی دیگر از لطیفه هایی است که برای استقلالی ها ساخته اند. یکی دیگر از لطیفه ها این است: «سر کوچه تصادف شده بود، افسر اومد کروکی کشید، یک پنالتی هم برای استقلال گرفت.» جوک دیگری که ساخته شده، درباره زوج رویایی استقلال است: «بالاخره مظلومي زوج اميد ابراهيمي رو پيدا كرد؛ زرگر (داور بازي) پنالتی مي‌گيره، ابراهيمي مي‌زنه تو گل.»

البته این جوک ها در حالی توسط هواداران پرسپولیس در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که داور در همان مسابقه، یک گل استقلال را هم نگرفت. به عبارتی با وجود اشتباه در اعلام پنالتی به سود استقلال، یک گل استقلالی ها هم گرفته نشد. در مسابقه پرسپولیس - تراکتورسازی هم داور می توانست بنستون را اخراج کند و یک پنالتی هم برای تراکتورسازی نادیده گرفته شد. اما با این حال جو فعلی فوتبال ایران این است که داورها به سود استقلال سوت می زنند. این جو زمانی تشدید شد که محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس مصاحبه کرد و گفت که اگر داوری ها درست بود، پرسپولیس صدرنشین بود و استقلال ته جدول. پرویز مظلومی هم در مصاحبه اش گفت که داور پنالتی تیمش را نگرفته و بعد که متوجه شد جو به ضرر تیمش است، گفت دیگر درباره داوری حرف نمی زند. همین مصاحبه ها هم باعث شد جو فعلی تشدید شود و پرسپولیسی ها جوک های بیشتری برای رقیب سنتی خود بسازند.


منبع: خبرانلاین


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار