30 هزار خارجی در سوریه و عراق به داعش ملحق شدند

گروه تروریستی داعش در 4 سال گذشته بیش از 30 هزار نیروی خارجی در عراق و سوریه جذب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ موسسه ارزیابی اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: از سال 2011 (1389) که داعش شکل گرفت، بیش از 30 هزار افراط‌گرای خارجی از دست‌کم 100 کشور جهان به این گروه تروریستی ملحق شده‌اند. در این میان 250 تبعه آمریکایی به خاورمیانه سفر کردند. 150 نفر از این افراد جنگجویان افراطی هستند که در 12 ماه گذشته به داعش ملحق شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: باوجود اینکه پنتاگون اعلام کرده حملات هوایی ائتلاف آمریکایی توانسته است 10 هزار تروریست داعش را در سوریه و عراق از پا درآورد؛ این گروه بطور پیوسته درحال نیرو‌گیری است و ماهانه حدود هزار جنگجوی جدید استخدام می‌کند.

ائتلاف آمریکایی شامل بیش از 60 کشور جهان از سال 2014 (93) حملاتی را علیه مواضع داعش در عراق و سوریه آغاز کرده‌اند. "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه هفته پیش در مصاحبه با یک رسانه روسی گفت: عملیات ائتلاف آمریکایی علیه داعش کاملا شکست خورده است زیرا از زمانیکه آمریکایی‌ها حملاتی را علیه این گروه تروریستی آغاز کردند، داعش نیز فعالیت خود را در گوشه و کنار کشور گسترش داده است. حملات هوایی آمریکا و متحدانش نتوانست هیچ کمکی به توقف جنایات تروریست‌ها کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار