پاپی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تحقیق و تفحص از «وزارت نیرو» در راه مجلس

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است تحقیق و تفحص از وزارت نیرو یکی از اقدامات مهم و ضروی است که مطمئنا مجلس باید آن را پیگیری کند.

تحقیق و تفحص از «وزارت نیرو» در راه مجلسعباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول و شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از وزرات نیرو در مجلس گفت: در صورت تصویب طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو در جلسه بعدازظهر کمیسیون کشاورزی، این تحقیق و تفحص روند اجرایی خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: معتقدم طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو یکی از اقدامات مهم و ضروری است که مطمئنا کشور به آن نیاز دارد. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تصمیمات غلطی در راستای فعالیت وزارت نیرو در گذشته صورت گرفته است، متذکر شد: حوزه‌های سدسازی، افزایش قیمت آب، حق آبه های زیست محیطی از جمله مواردی است که باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

پاپی زاده با اشاره به اینکه 22 استان کشور در حال حاضر دچار ریزگردها شده تأکید کرد: بدون شک منشأ ریزگردها خشک شدن تالاب‌های داخلی کشور است که این امر حتی به کشاورزی هم آسیب‌های جدی وارد کرده است.

نماینده مردم دزفول در ادامه با اشاره به اینکه منابع آبی در بسیاری از استان‌های کشور کم و یا نایاب شده است، اظهار داشت: درشرایط فعلی شاهد از بین رفتن کشاورزی استان‌هایی چون استان همدان هستیم که تمامی این موارد معطوف به کاهش منابع آبی می‌شود. 

پاپی زاده ادامه داد: همچنین استان‌هایی چون خراسان جنوبی و شمالی که زمانی عضو تولید چغندرقند بوده‌اند، در حال حاضر کارخانجاتشان تعطیل و یا رو به تعطیلی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد: در حال حاضر دچار غافلگیری در زمینه کاهش منابع آبی کشور هستیم که این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

پاپی زاده در ادامه با اشاره به برخی از موارد و اهداف تحقیق و تفحص از وزارت نیرو، گفت: عدم استفاده صحیح از منابع مالی در جهت کارشناسی طرح‌های آبی، عدم توجه به موضوع سند آمایش سرزمینی در زمینه آب، عدم مدیریت و توجه به سیاست‌های متراکم در زمینه کشاورزی، صدور غیرقانونی مجوز در زمینه کشت محصولات آبی در مناطق کم آب و همچنین برخی سیاست‌های غلط در زمینه سدسازی از جمله مواردی است که در تحقیق و تفحص مذکور پیگیری خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه در شرایط فعلی ما در مباحثی چون سدسازی، کشاورزی و حفظ منابع آبی به دلیل تصیمات غلط و عمدتا سیاسی دچار مشکلات جدی شده‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه بیان داشت: در شرایط فعلی مجلس می‌کوشد تا با به جریان انداختن موضوع تحقیق و تفحص از وزارت نیرو متخلفین در زمینه تصمیمات غلط جهت بحران‌های زیست محیطی را شناسایی کرده و آنها را هرچه سریعتر به مقامات قضایی معرفی کنند.

پاپی زاده تأکید کرد: ما به هیچ وجه با توجه به ماه‌های پایانی مجلس  نهم محدودیت زمانی در اجرای این تحقیق و تفحص نداریم و می‌توانیم این موضوع را به نحو احسن پیگیری کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع تحقیق و تفحص وزارت نیرو امروز در کمیسیون کشاورزی رأی گیری خواهد شد که پس از تصویب آن در کمیسیون مذکور روند اجرایی این تحقیق و تفحص آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار