صنف خوانندگان سر از ناکجا آباد درآورد

صنف خوانندگان موسیقی پاپ به دلیل عدم همکاری بسیاری از هنرمندان معلق ماند.

آرش قنادی خواننده و آهنگساز گروه موسیقی «سون» در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تشکیل صنف خوانندگان موسیقی پاپ گفت: جلساتی در خصوص تشکیل صنف خوانندگان موسیقی در تابستان سال 92 برگزار شده و شروع این جلسات بسیار عالی بود، اما پس از برگزاری چند جلسه عده‌ای از خوانندگان به دلیل مشغله‌های زیاد و اجرای برنامه در شهرهای مختلف نتوانستند در این جلسات شرکت کنند و این موضوع باعث شد دوستان اتحادشان را از دست بدهند.

وی ادامه داد: هر حوزه‌ای از فعالیت‌های هنری یک صنف دارد به جز خوانندگان موسیقی و این باعث تاسف است که پس از گذشت سال‌ها بچه‌های موسیقی هنوز نتوانسته‌اند با هم یک دل و هم صدا شوند.

وی افزود: هدف ما از ایجاد صنف، پیگیری تمام مسائل مربوط به موسیقی از جمله نبودن سالن مناسب جهت برگزاری کنسرت‌ها، طولانی‌بودن زمان لازم برای دریافت مجوز، عدم همکاری مسئولین برخی شهرها برای برگزاری کنسرت در آن جا و بسیاری از مسائل دیگر بود و قصد داشتیم موارد زیادی از این مشکلات را نوشته و در قالب یک بیانیه به وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنیم و از آن‌ها بخواهیم ما را در حل این مسائل کمک کنند. اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری عده‌ای از دوستان که نگرش مثبتی به این موضوع و این صنف نداشتند، این جوّ دوستانه ایجاد نشد.

خواننده و آهنگساز گروه موسیقی «سون» عنوان کرد: اگر چنین صنفی تشکیل شود، بهتر است که تنها خوانندگان در این صنف حضور داشته باشند تا بتواند بهتر به مسائل و مشکلاتشان با کمک هم رسیدگی کنند و اگر زمانی این صنف تشکیل شود ما سه نفر از آن حمایت خواهیم کرد.

قنادی در خصوص وضعیت موسیقی پاپ در دو سال گذشته بیان کرد: متاسفانه وضعیت موسیقی ما رو به زوال است و به جایی نمی‌رود، بسیاری از خوانندگان برای کارشان زمان کافی نمی‌گذاردند و بیش از این که به کیفیت توجه کنند، به فکر انتشار هر چه سریعتر آلبوم‌هایشان هستند و به همین دلیل آلبوم‌هایی که اخیراً منتشر شده است، مورد پسند من نبود و من انتظار داشتم کارهایی باشد که من را سورپرایز کند، اما این اتفاق نیفتاد و امیدوارم یک شوک به بچه‌های موسیقی وارد شود تا بتوانند نهایت تلاش خود را بکنند و کارهای بهتری ارائه دهند.

وی در ارتباط با کار دسته جمعی در گروه «سون» گفت: گروه ما بسیار سازنده است و هر سه نفر ما روحیه‌ همکاری بالایی داریم، اکثر خوانندگان تنها کار می کنند، اما ما همیشه در کنار هم بوده‌ایم و باید توجه داشت که کار گروهی دشوارتر از کار انفرادی است. ما همیشه تلاش کرده‌ایم تا به کیفیت کارمان بیفزاییم. برای ما مهم نیست که سالی یک بار آلبوم منتشر کنیم، بلکه مهم این است که حرفی برای گفتن داشته باشیم و این کار شنیدنی باشد تا این که با عجله منتشر شود، در نتیجه اکثر کارهای ما با فاصله‌ زمانی زیادی منتشر می‌شود.

خواننده گروه «سون» در خصوص تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه گفت: ضبط آلبوم جدیدمان را شروع کرده‌ایم و تعداد زیادی از قطعات پیش از نوروز 94 ساخته شدند و هر روز این قطعات ویرایش می‌شوند و با بهترین نوازنده‌ها همکاری کرده‌ایم و سعی کردیم کاری ارائه دهیم که هم خودمان از آن راضی باشیم و هم رضایت مخاطبان را جلب کنیم و برای ما بسیار مهم است که کارهایمان ارزش شنیدن را داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ گروه موسیقی سون از سال 76 کار هنری خود را به طور رسمی آغاز کرده و دو آلبوم به نام‌های «با تو می‌مونم» و «دوست دارم» را در کارنامه‌ هنری خود دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.