فائزه هاشمی:

کاندیداهای اصلاح‌طلب را پس از احراز صلاحیت‌ها معرفی می‌کنیم تا رد صلاحیت نشوند!

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: احزاب اصلاح‌طلب باید بعد از اعلام رسمی اسامی و تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، از ظرفیت های زنان در حوزه های مختلف استفاده کنند چرا که اگر الان احزاب، نفرات خود را اعلام کنند، احتمال دارد با رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان مواجه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای سلسله نشست‌های آموزشی گفتمان فردا، نشستی تحت عنوان «روز جهانی صلح» با حضور "عمادالدین باقی" و "فائزه هاشمی" دو تن از فعالین سیاسی اصلاح طلب عصر امروز (24 شهریور) در سالن اجتماعات حزب اراده ملت ایران  برگزار شد.

 ابتدای این نشست فائزه هاشمی سبیه‌ آیت‌الله هاشمی با اشاره به نقش زنان در ایجاد فضای صلح و امنیت اظهار داشت: جنگ همیشه یک تصویر مردانه به ما اراده می‌کند و اگر زنان و دختران در عرصه مدیریت و تصمیم‌سازی‌ها بیش‌تر حضور داشته باشند، دنیا می‌تواند به سمت صلح و امنیت پیش برود.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه معمولاً زنان پیاده نظام و مردان ژنرال هستند گفت: ما با سقف‌های شیشه‌ای که تحت تأثیر فرهنگ مردانه است، روبرو هستیم و ایجاد کننده بخشی از آن هم، خود زنان هستند و متأسفانه این مسئله اصلاح طلب و اصول‌گرا ندارد.

وی در همین باره افزود: وقتی رئیس دولت اصلاحات در سال 76 پیروز شد، چند تن از افراد مشهور اصلاح‌طلب طی مصاحبه‌هایی با منصوب شدن زنان به عنوان وزیر مخالفت کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر قرار است که در جامعه اعتدال حکم فرما شود باید در همه عرصه‌ها، زنان و مردان در کنار هم حضور داشته باشند اما در جامعه ما نگاه مرسوم به زنان یک نگاه حذفی است.

وی دربخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حضور 60 درصدی دختران در دانشگاه‌ها گفت: ما زنان باید فعال باشیم و بایستی بدانیم که حق گرفتنی است و اینکه فکر کنیم بدون هیچ تلاشی این حق به ما داده می‌شود، اشتباه کرده‌ایم.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر نقش فعال زنان در جامعه ابراز کرد: آقای هاشمی همواره به ما می‌گویند که اگر زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، در انتخابات‌های مختلف به خود زنان رأی دهند، می‌توانند 300 نماینده را وارد مجلس کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مجمع زنان اصلاح طلب برای حضور در کابینه دولت یازدهم گفت: بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات، مجمع زنان اصلاح طلب فعال شدند و لیست‌هایی را برای حضور زنان در دولت آماده کردند تا از ایشان به عنوان مدیر استفاده شود اما شاهد بودیم آقایانی که این لیست‌ها را تحویل می‌گرفتند خطاب به زنان می‌گفتند که شما در ارائه لیست نهایی با هم اختلاف دارید.  به خاطر همین اختلاف زنان امروز در کابینه حضور جدی ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مرخصی 9 ماه زنان که در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد که تبدیل به قانون شد گفت: جدیداً خانم ملاوردی آماری را مبنی بر اخراج 46 هزار زن از کار خود به دلیل فراهم نبودن الزامات لازم از جمله عدم همکاری بیمه‌ها و کارفرمایان ارائه دادند. طبیعتاً کارفرما به دنبال نیرویی می‌رود که کار بیشتری انجام دهد متأسفانه برخی از قوانین در ظاهر مدافع حقوق زنان است درحالی که در واقعیت این طور نیست. 

عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه نباید خانم‌ها را در مقام پیاده نظام ببینیم گفت: باید از زنان بر اساس توانمندی‌هایشان در مدیریت احزاب استفاده شود. یکی از وظایف احزاب پس از انتخابات، معرفی افراد به دولت برای گرفتن پست‌های مختلف است اما معمولاً احزاب لیست مردانه ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به نگاه سنتی به زنان در عرصه سیاست اظهار داشت: سابق ما شاهد بودیم که در لیستی که از تهران بیرون می‌آمد از 30 نفر تنها 5 تن آنها زن بودند اما مجمع زنان اصلاح طلب برای انتخابات مجلس به این تفاهم رسیده که 30 درصد لیست‌های که قرار است ارائه شود، از خانم‌ها باشند که البته در برخی از شهرها این فهم می‌تواند بیشتر از این درصد باشد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به فعالیت زنان در برخی استان‌ها برای انتخابات مجلس گفت: برخی که خودشان انگیزه دارند در برخی استان‌ها شروع به فعالیت کردند اما احزاب اصلاح‌طلب باید بعد از اعلام رسمی اسامی و تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، از ظرفیت های زنان در حوزه های مختلف استفاده کنند.

وی با یک پیش بینی زود هنگام از روند رد صلاحیت در شورای نگهبان افزود: چرا که اگر الان احزاب، نفرات خود را اعلام کنند، احتمال دارد با رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان مواجه شود.

وی در بخش پایانی اظهارات خود و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سر لیستی علی اکبر ناطق‌نوری در حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس گفت: حزب کارگزاران در چارپوب شورای هماهنگی و شورای راهبردی اصلاح طلبان کار می‌کند و تمام تصمیماتش در همین راستا است. ممکن است که خیلی ها با ناطق نوری پیرامون سرلیستی صحبت‌هایی را داشته باشند و این موضوع تنها مختص کارگزاران نیست.

وی همچنین درباره سر لیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه گفت: از این سر لیستی حمایت می‌کنم.

 در ادامه این نشست عماد الدین باقی پژوهشگر و تحلیل گر سیاسی اصلاح طلب با اشاره به توافق هسته ای و آثار پیرامونی آن گفت: توافق هسته ای جنگ را از سر ما دور کرد و باید گفت ترویج حقوق بشر به تحقق صلح مثبت کمک می کند.

وی در همین باره افزود: به خاطر همین مسئله ، سال ها پیش  جنبش حقوق بشر خواهی به جبهه اصلاحات مقدم دانسته شد.

باقی با بیان این که برای ایجاد صلح پایدار باید آبشخورهای جنگ را بشناسیم تصریح کرد: آبشخور اصلی تضادی است که میان خیر و شر و حق و باطل به وجود آمده و اگر موفق به از بین بردن آن شویم می توانیم ادعا کنیم که به صلح پایدار دست یافته ایم.

 انتهای پیام/

برچسب ها: فائزه ، احزاب ، حوزه ، سیاسیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وطنی
۲۳:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
ما هر چی بنویسیم میگی قابل درج نیست پس میگیم سیاهه نارگیله
Germany
احسان
۲۳:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
چرا در تیتر علامت سوال گذاشتی با مزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
قیمت سکه چند ؟
آخرین اخبار