اصفهان؛

توسعه كاشت چمن هاي مقاوم به خشكي در اصفهان

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان اظهار كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده توانستيم گونه هاي گياهي مقاوم به خشكي را توسعه دهيم به طوري كه چمن هاي مقاوم به خشكي جايگزين شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد سليماني پور با بيان اين مطلب گفت: سال گذشته وضعيت آب در شهر اصفهان به خصوص در مناطق 5 و 6 بحراني بود به طوري كه به وسيله تانكر آب به نقاط بحراني حمل مي شد.

وي افزود: به دليل بارش باران در بالادست وضعيت آب امسال مناسب بود از اين رو در آبياري فضاي سبز مشكل حادي وجود ندارد.

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان تصريح كرد: البته در بختيار دشت به دليل كم آبي مجبور شديم به وسيله تانكر درختان و فضاي سبز اين محدوده را آبياري كنيم.

سليماني پور با اشاره به مديريت آب در آبياري فضاي سبز و درختان خاطرنشان كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده توانستيم گونه هاي گياهي مقاوم به خشكي را توسعه دهيم به طوري كه چمن هاي مقاوم به خشكي جايگزين شده است.

وي اظهار كرد: براي جلوگيري از هدر رفت آب، استفاده از آبياري تحت فشار بابلر در رفيوژ هاي خياباني را توسعه داده شده است.

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان ادامه داد: همچنين براي كنترل وضعيت آب، نياز آبي عرضه هاي فضاي سبز مشخص شده و با نصب كنترل ميزان آبياري اندازه گيري مي شود و بر همين اساس حجم آب در اختيار پيمانكاران قرار مي گيرد.

سليماني پور اضافه كرد: اگر مصرف آب بيش از اندازه باشد، جرائمي براي اين منظور پيش بيني شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کاشت ، چمن مقاوم ، خشکی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.